پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
عضو شورای شهر کرج ضمن انتقاد از جولان سازه‌های رومی در شهر، گفت: وقتی شهرداری به سازه اهمیتی نمی‌دهد نمی‌توان از مردم انتظار داشت که به معماری بنا اهمیتی بدهند.

شعارسال: عضو شورای شهر کرج ضمن انتقاد از جولان سازه‌های رومی در شهر، گفت: وقتی شهرداری به سازه اهمیتی نمی‌دهد نمی‌توان از مردم انتظار داشت که به معماری بنا اهمیتی بدهند.

رحیم خستو در جلسه رسمی شورای شهر کرج که پیش از ظهر چهارشنبه برگزار شد، ضمن تبریک روز معمار، اظهار کرد: معماری تلفیق هنر و سازه و دمیدن روح به کالبد است، معماری بخشی از هویت یک ملت است.

وی با تأکید بر اینکه برخی سازندگان در شهر کرج سعی می‌کنند اصول معماری را رعایت کنند، گفت: بناها و سبک معماری در کرج راضی‌کننده نیست.

سخنگوی شورای شهر کرج اضافه کرد: وقتی گذشته ایران را مرور کنیم، ساختمان‌های شهرداری یا همان بلدیه ها جزو زیباترین سازه‌های شهرها بودند اما سازه‌های شهرداری کرج به هیچ وجه انتظارات زیبایی‌شناختی را برآورده نمی‌کند.

خستو با اشاره به اینکه وقتی شهرداری به سازه اهمیتی نمی‌دهد نمی‌توان از مردم انتظار داشت که به معماری بنا اهمیتی بدهند، از شهردار خواست پلن معماری و نمای ساختمان شهرداری منطقه ۱۲ که قرار است ساخته شود را به کمیسیون معماری و هنر ارائه کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه متأسفانه شهر با نماهای شیشه‌ای، کمپوزیت و رومی در حال ساخت است، به طرح این سوال پرداخت که مگر کمیته نما تشکیل نشده است؟

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه برخی از سازندگان و شهروندان پیش از عید اقدام به دریافت پروانه و پرداخت عوارض کرده بودند، گفت: آن‌ها به هر دلیلی موفق به دریافت پروانه ساختمانی نشده اند مدیریت شهری مساعدت کنند افزایش قیمت شامل حال آن‌ها نشود.

خستو در خصوص طرح شفافیت مالی که از سوی شورای شهر تصویب‌شده است، گفت: مردم در خصوص این طرح واکنش‌های زیادی داشته اند از جمله اینکه مردم نسبت به منتشر نشدن دستور جلسات شورا و همچنین مصوبات اعتراض دارند، بعد از گذشت دو سال هنوز دفترچه‌های بودجه در پایگاه خبری منتشر نمی‌شود و این موارد طرح شفافیت را شعارگونه می‌کند به طوری که مردم اعتماد خود را از دست می‌دهند.

وی در بخش دیگری ضمن قدردانی از شهرداری و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری برای برگزاری روز فرهنگی کرج و جشنواره لاله‌ها، گفت: طی هفته اخیر مسائلی در خصوص این دو رویداد مطرح‌شده که متولیان برای تنویر افکار عمومی لازم است که شفاف‌سازی کنند.

سخنگوی شورای شهر کرج در پایان از شهرداری خواست همایش‌ها را خارج از ساعت اداری برگزار کند که کار مردم معطل نماند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار : 4اردیبهشت 1398 ، کدخبر:4599226 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین