پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۵۱۳
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
در یک اتفاق عجیب و غریب در حاشیه جشنواره جهانی فیلم فجر امسال نوید محمدزاده که به عنوان یکی از داوران در آن حضور داشته، به یکی از عکاسان خبری می گوید که باید عکسی که از انداخته است را پاک کند و این را لحن بسیار زشت و زننده ای عنوان می کند.

شعارسال:دو روز پیش، زمانی که تصویربردار ایسنا به همراه دیگر عکاسان و تصویربرداران در حال تصویربرداری از داوران این جشنواره بود، نوید محمد‌زاده در اقدامی عجیب به سمت او هجوم برد، دست او را محکم گرفت و با لحنی خشن و دور از شأن یک فعال فرهنگی و هنری، او را با تحکم مجبور به حذف تصاویر ضبط‌شده کرد. این در حالی بود که این تصویربردار در کنار دیگر عکاسان و خبرنگاران حاضر مشغول فیلمبرداری بود و کار غیرمعمولی انجام نمی‌داد.

بعد از این اقدام، عکاس ایسنا جهت پیگیری ماجرا، علت درگیری را از نوید محمدزاده سوال کرد که این بازیگر با لحنی زننده به او پاسخ داد: اینجا فقط من صحبت می‌کنم. بهت میگم اینو پاک کن!اقدام خارج از عرف این بازیگر جوان با دوربین و تصویربردار برای او که خود با دوربین و تصویر، رابطه مستقیم و تعریف‌شده دارد، بیش از آنکه تعجب‌برانگیز باشد، مایه تاسف است.

انتظار می‌رود هنرمندان و بخصوص بازیگران که بخشی از شهرت خود را مرهون قلم‌ها و دوربین‌های خبرنگاران هستند، شأن و جایگاه حرفه‌ای خود را حفظ کنند و به این درک برسند که فضای عمومی و واقعی، متفاوت از قاب دوربین است و هر قدر داد و فریادها و حرکات احساسی در پرده سینما به چشم مخاطبان خوش می‌آید، در فضای واقعی بسیار مشمئزکننده است. مخصوصا اینکه این رفتار از داور جشنواره‌ای سر بزند که آن جشنواره را با پول مردم بر پا کرده‌اند.

به نظر می‌رسد در صورت بروز سوءتفاهم نیز پیگیری منطقی و قانونی موضوع، بسیار هنرمندانه‌تر و عقلانی‌تر از برخورد فیزیکی یا اجبار به پاک کردن تصاویر ضبط‌شده باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت با اقتصاد، تاریخ انتشار4 اردبیهشت98 ، کدخبر: 48286 ، www.baeghtesad.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین