پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
در صد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، طرح‌های بالای ۵ میلیارد ریال شهرداری تبریز بررسی شد. محمد اشرف‌نیا، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: در مجموع ۶۸طرح عمرانی بالای ۵ میلیارد ریال در تبریز در حال اجراست که ۴۵ طرح در سال ۹۷ اجرا شده یا در حال اجرا است.وی ادامه داد: ۸ طرح در منطقه یک، ۱۳ طرح در منطقه دو، ۲ طرح در منطقه سه، ۵ طرح در منطقه پنج، ۳ طرح در منطقه شش، ۳ طرح در منطقه هفت، ۲ طرح در منطقه هشت، ۳ طرح در منطقه نه، ۲ طرح در منطقه ده، یک طرح توسط شهرداری مرکز، یک طرح توسط سازمان آرامستان‌ها و یک طرح توسط سازمان عمران در حال اجراست. در ادامه فرج محمد قلیزاده نیز در این مورد گفت: برخلاف سال‌های گذشته که تمام طرح‌ها با ترک تشریفات واگذار می‌شد اما از دوره جدید بیشتر طرح‌ها با مناقصه واگذار شده است و از آغاز شورای پنجم ۱۵ طرح به شورا گزارش شده که ۳ طرح کمتر از ۲۰ درصد و ۴ طرح کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌اند.

شعار سال:  در صد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز، طرح‌های بالای ۵ میلیارد ریال شهرداری تبریز بررسی شد. محمد اشرف‌نیا، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تبریز در این جلسه گفت: در مجموع ۶۸طرح عمرانی بالای ۵ میلیارد ریال در تبریز در حال اجراست که ۴۵ طرح در سال ۹۷ اجرا شده یا در حال اجرا است. وی ادامه داد: ۸ طرح در منطقه یک، ۱۳ طرح در منطقه دو، ۲ طرح در منطقه سه، ۵ طرح در منطقه پنج، ۳ طرح در منطقه شش، ۳ طرح در منطقه هفت، ۲ طرح در منطقه هشت، ۳ طرح در منطقه نه، ۲ طرح در منطقه ده، یک طرح توسط شهرداری مرکز، یک طرح توسط سازمان آرامستان‌ها و یک طرح توسط سازمان عمران در حال اجراست. در ادامه فرج محمد قلیزاده نیز در این مورد گفت: برخلاف سال‌های گذشته که تمام طرح‌ها با ترک تشریفات واگذار می‌شد اما از دوره جدید بیشتر طرح‌ها با مناقصه واگذار شده است و از آغاز شورای پنجم ۱۵ طرح به شورا گزارش شده که ۳ طرح کمتر از ۲۰ درصد و ۴ طرح کمتر از ۴۰ درصد پیشرفت داشته‌اند. سونیا اندیش، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مورد وضعیت آسفالت شهر تبریز گفت: از فعالیت‌های کمیسیون عمران تشکر می‌کنم، اما به نظر من در مورد بحث‌آسفالت آنچه اصلا وجود ندارد نظارت کافی بر آسفالت‌ریزی است و‌ به رغم وجود مصوبه شورا مبنی بر عدم خرید آسفالت از خارج ‌از سازمان عمران و شهرداری در بازدیدی که در روزهای عید داشتیم متوجه شدیم که ناظر فنی بر آسفالت‌ریزی، تایید فنی، آزمایشگاهی، کف‌سازی و آماده‌سازی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: عدم نظارت باعث تضییع حقوق مردم و بیت المال است و‌ تخلف واضح در آسفالت‌ریزی در شهر وجود دارد چراکه آسفالت‌ریزی یکی از مهم ترین درخواست‌های مردم در جهت روان‌سازی زندگی عادی هستند و این‌گونه آسفالت‌ریزی حیف و‌ میل بیت‌المال است. محرم محمدزاده، دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در مورد وضعیت آسفالت معابر شهر تبریز گفت: در تمام شهرهای ایران آسفالت معابر مانند شیشه است و چاله‌ای وجود ندارد به‌رغم این در تبریز در صد متر از خیابان چند چاله وجود دارد و کسی به این چاله‌ها توجهی نمی‌کند. وی ادامه داد: در هیچ جای کشور تمام مسیرها هر سال آسفالت نمی‌شوند ولی در تبریز تصمیم گرفته شده هر سال خیابان‌ها را سیاه کنند و باید از پیمانکاران تضمین کیفیت ۲۰ ساله گرفته شود. محمدزاده افزود: چون هیچ نظارتی وجود ندارد مشکلاتی این چنینی برای وضعیت آسفالت معابر به‌وجود می‌آید و تا این مشکلات حل نشود در مورد آسفالت مشکل خواهیم داشت.

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست گفت: از دغدغه همکاران در مورد آسفالت و هزینه‌های آن تشکر می‌کنم، ولی دغدغه تمام همکاران مربوط به آسفالت بود و در مورد طرح‌های عمرانی سوالی نشد. وی ادامه داد: از شهرداری تبریز دفاع می‌کنم در طرح آسفالت، اینکه در این وضعیت شهرداری تبریز می‌تواند در محلات آسفالت‌ریزی کند بسیار عالی است. محمد اسحقی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز نیز در این جلسه گفت: بابت نظارت بر طرح‌های عمرانی از کمیسیون تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: از ۶۸ طرح عمرانی بالای ۵میلیارد ریال در شهرداری تبریز ۶ طرح غیرفعال است و بقیه طرح‌ها فعالند که طرح‌های غیرفعال یا مشکل تملک دارند، یا مشکلات نوسان قیمت در بودجه منظور نشده‌ و بقیه طرح‌ها فعال هستند. اسحقی با بیان اینکه برای نظارت بر طرح‌های عمرانی از تمام همکاران ستادی و مناطق تشکر می‌کنم، خاطرنشان کرد: تا مصالح استاندارد وجود نداشته باشد نمی‌توان استاندارد عمل کرد. وی همچنین اعلام کرد: در مقایسه شهر‌ها کم لطفی وجود دارد، در سفر به شهر‌های دیگر به‌عنوان مسافر در قسمت مرکز شهر سفر می‌کنیم ولی در تبریز در کوچه پس کوچه‌ها دنبال مشکلات هستیم و نباید منفی نگر نباشیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 98، کد خبر: 3517990، www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین