پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
استانداری تهران در نامه ای عجیب به شهرداران استان گفت: ۳ میلیون تومان به حساب یک آژانس واریز کنید تا در مشهد دوره ۳ روزه برگزار کنیم.

شعارسال: اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران اواخر اسفند ماه ۱۳۹۷ طی نامه‌ای به شهرداران این استان اعلام کرد برای شرکت در دوره آموزشی بازرسان شهرداری‌های استان تهران در سوم اردیبهشت ماه ۹۸ در شهر مقدس مشهد در خصوص حکم ماموریت و پرداخت هزینه سفر بازرس آن شهرداری دستور لازم صادر شود و مبلغ سه میلیون تومان به حساب آژانس رهاگشت شباهنگ واریز شود.

بر این اساس با توجه به این‌که استان تهران دارای ۴۳ شهر و شهرداری است باید مبلغ ۱۲۹ میلیون تومان برای یک دوره سه روزه آموزشی به حساب یک آژانس گردشگری واریز می‌شد!

واکنش استاندار تهران

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در واکنش به تصمیم برگزاری دوره آموزشی اداره کل بازرسی استانداری تهران در مشهد اعلام کرد: به محض اطلاع از این برنامه، دستور لغو آن را صادر کردم.

استاندار تهران در حالی که این برنامه از سوی مجموعه بازرسی استانداری تهران ترتیب داده شده بود و از این اداره کل دستور واریز مبلغ سه میلیون تومان از سوی هر یک از شهرداری‌های استان تهران به یک آژانس گردشگری صادر شده بود، تاکید کرد: مجموعه بازرسی استانداری تهران به عنوان تشکیلات مستقل نظارتی برای برخورد با تخلفات اداری و پیشگیری از بروز مواردی همچون هزینه‌کردهای غیرمتعارف نقش بسیار موثری در حوزه فعالیتی و حاکمیتی دارد.

محسنی‌بندپی به مورد دیگری در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی این استان نیز چندی پیش پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران ستاد سفرهای نوروزی را در هتل پنج ستاره استقلال برای صرف شام به استاندار داد که در همان زمان دستور لغو این مراسم در این هتل را دادم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور دلیلی برای برگزاری مراسم تجلیل از خادمان سفر نوروزی آن هم در مکان اشرافی و گران‌قیمت وجود ندارد‌.

محسنی‌بندپی ادامه داد: برای این‌که نقاط آسیب و قوت خود را در این ستادها بررسی کنیم اعلام کردم مراسمی را در مکانی معمولی و اداری بدون صرف شام برگزار کنند و نقطه نظرات به سمع و نظر مسئولان برسد.

وی گفت: متاسفانه این اقدام‌ها در استانداری تهران مرسوم شده بود که امیدوارم در دوره کنونی این‌گونه فعالیت‌های غیرمتعارف و هزینه‌کرد‌های نامعقول از بیت‌المال را شاهد نباشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 6اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19113: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین