پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۱
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: برای حمایت از فعالیت و گسترش امور علمی و تولید ثروت شرکت‌های دانش‌بنیان امسال حدود ۳۰هزار میلیارد‌ تومان تسهیلات با سود‌ کم برای شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شد.

شعارسال: سورنا ستاری در حاشیه بازدید از فعالیت‌های 60 شرکت دانش‌بنیان  اظهار داشت: سود درنظر گرفته‌شده برای 30هزار میلیارد‌ تومان تسهیلات 4 درصد است که کنار آن هم صندوق توسعه ملی و صندوق نو‌آوری شکوفایی تسهیلاتی اختصاص خواهند داد.

وی با یاد‌آوری اینکه در کشور بیش از 4 هزار و 350 شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند، افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که کالا‌های تحریمی یا وارداتی تولید می‌کنند هم حمایت ویژه‌ای در قالب یک زیر‌ساخت خاص مانند ارایه کمک‌های بلاعوض یا با بهره کم داریم.

ستاری گفت: در یک‌ماه آینده شاهد بهره‌برداری از نخستین کارخانه نوآوری دانش‌بنیان کشور هستیم و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از کارخانه‌های مانند این در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: همچنین یک برنامه مدون مجزا برای حمایت از صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به کشور‌های هدف و همسایه مانند عراق و سوریه و همچنین کشور‌های هدف جدید مانند هند و چین داریم که در دستور کار و اجرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ماهیانه در حدود یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 میلیارد‌ تومان از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند، گفت: امسال پیش‌بینی فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون بین 80 تا 90 هزار میلیارد‌ تومان است که آمار قطعی و کلی فروش این شرکت‌ها تیر‌ماه امسال مشخص می‌شود.

ستاری اضافه کرد: سال گذشته صندوق توسعه ملی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان 12هزار میلیارد‌ تومان تسهیلات پرداخت کرده است و برای افزایش حمایت‌های خود در همین حدود هم امسال تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ابراز کرد: تا جایی که اطلاع داریم تا 2 ماه پایانی سال قبل توسط صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری شکوفایی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حدود 800 تا 900 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور پرداخت شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1398 ، کدخبر: 2001386: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین