پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۵۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲
رییس جمهور آمریکا روز جمعه در اولین واکنش به نتیجه همه پرسی و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، لندن و این اتحادیه را از شرکای جدایی ناپذیر واشنگتن خواند و در عین حال اعلام کرد که برای رای مردم انگلیس نیز احترام قائل است.

شعارسال: باراک اوباما که پیشتر نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده بود، امروز گفت که رای مردم آن کشور را محترم می شمارد.

وی انگلیس و هم اتحادیه اروپا را از شرکای جدایی ناپذیر آمریکا خواند و افزود: واشنگتن رابطه ویژه خود با لندن را قطع نمی کند.

این درحالی است که کاخ سفید نیز در ساعات اولیه اعلام نتایج این همه پرسی اعلام کرده بود که اوباما انتظار دارد گزارش اصلی همه پرسی انگلیس را از زبان دیوید کامرون نخست وزیر آن کشور بشنود.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اگرچه اوباما در جریان نتیجه این همه پرسی قرار گرفته است، اما انتظار می رود که او به زودی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس درباره نتایج آن گفت وگو کند.

کاخ سفید اعلام کرده است: هر زمان که مناسب باشد، بیانیه مفصل تری را درباره همه پرسی بریتانیا منتشر خواهد کرد.

اوباما سوم اردیبهشت ماه در یک کنفرانس خبری با کامرون، عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را عامل تقویت امنیت و رفاه این کشور دانسته و بهترین گزینه ممکن برای آن کشور را نیز ادامه عضویت در اتحادیه اروپا ارزیابی کرده بود.

وی همچنین هشدار داده بود که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قدرت این کشور را کاهش داده و به روابط تجاری و ایجاد فرصت‌های شغلی در این کشور ضربه می زند.

اوباما با اعلام اینکه 'امریکا می‌خواهد نفوذ انگلیس از جمله در درون اروپا گسترش یابد' گفته بود: 'ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا این کشور را به «بزرگترین بازیگر» در عرصه جهانی تبدیل می کند و «روابط ویژه»اش را با امریکا تقویت می کند و در عین حال بر رفاه آمریکایی ها نیز تاثیر می گذارد'.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 4 تیر 1395، کدمطلب: 82124998 (5405645) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین