پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۰
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر گفت: باوجود وعده مسئولان برای مرمت هرچه سریعتر یخچال میرفتاح، هنوز حتی یک خشت هم جابه جا نشده است.

شعارسال: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر گفت: باوجود وعده مسئولان برای مرمت هرچه سریعتر یخچال میرفتاح، هنوز حتی یک خشت هم جابه جا نشده است.

 بارش‌های نوروزی امسال در ملایر، یکی از آثار تاریخی این شهرستان که میراث دوره قاجار بوده، آسیب زد. گنبد یخچال میرفتاح ملایر، براثر بارش‌های نورزی تا ۹۰ درصد تخریب شد و فروریخت.

چندی پیش خبرگزاری دانشجو طی گزارشی با تیتر «سیلی که به میراث ملایر رحم نکرد» به وضعیت این بنای تاریخی و نگرانی‌های جامعه دانشجویی این شهرستان نسبت به کوتاهی میراث فرهنگی همدان در حفظ این میراث تاریخی پرداخت. پس از آن علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی همدان طی گفتگویی با خبرگزاری دانشجو، میزان خسارت وارد شده به این بنا را بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و با اشاره به اینکه موضوع مرمت این بنا را به سرعت در دستور کار قرار دادیم، گفت: باید آسیب‌های این بنا در همه بخش‌های شناسایی و مستندسازی شده و قرارداد‌های لازم برای بازسازی بسته شود. خوشبختانه شرکت‌های معتبری هم برای بازسازی یخدان میرفتاح اعلام آمادگی کرده اند.

اکنون بیش از یک ماه است که یخچال میرفتاح تخریب شده است، اما به گفته علی تقوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر، هنوز هیچ اقدامی برای مرمت این بنا صورت نگرفته است.

تقوی گفت: طی بازدیدی که در روز جمعه از بنای یخچال داشتیم، متوجه شدیم حتی یک خشت هم جابه‌جا نشده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد ملایر ادامه داد: پس از مصاحبه‌ها و وعده‌های مسئولان شهرستان و استان در مرمت هرچه سریعتر این بنا، حداقل انتظاری که وجود داشت آواربرداری و حصارکشی اطراف بنا بود در حالیکه هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: از بعد از تعطیلات عید تاکنون میراث فرهنگی اطراف یخچال را جدول کشی و حصارکشی کرده و همین اقدام نیز به نظر می‌رسد فقط برای رفع تکلیف در حال انجام است و هیچ کیفیت کاری نیست.


مدیرکل میراث فرهنگی همدان تماس تلفنی خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو را به زمانی دیگر محول کرد و حاضر به پاسخگویی در این زمینه نشد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:22 اردیبهشت 1398 ، کدخبر:763214 www.snn.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین