پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
با وجودی که حکم «داور نظری اردبیلی» از سوی وزیر کشور به عنوان شهردار یزد تایید شد، ادعاهایی مبنی بر دستور توقف ابلاغ حکم و احتمال ابطال حکم مطرح شده است.

شعار سال: صدور حکم داور نظری اردبیلی از سوی وزیر کشور با وجودی که با انتقادهای بسیاری همراه بود اما نویدبخش این موضوع بود که حاشیه‌های بی‌شهردار بودن شهر جهانی یزد پایان پذیرفته و فردی هرچند به اذعان بسیاری از افراد ضعیف و نامناسب برای این پست، بالاخره بر صندلی شهرداری یزد نشست.

برگزاری جلسات شهردار جدید با معاونانش در نخستین روز پس از صدور حکم

پس صدور حکم شهردار جدید یزد، وی نخستین نشست خود با معاونان شهرداری و دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر یزد را برگزار کرد و مباحث مختلفی در این نشست مطرح شد.

داور نظری شهردار شهر جهانی یزد در این نشست بر هماهنگی و نظارت بر تامین و توسعه خدمات شهری مورد نیاز شهروندان و همچنین سیاست‌گذاری توسعه شهری و نظام‌مند شدن ساخت و سازها تاکید نمود.

وی که به عنوان شهردار شهر جهانی یزد معرفی شده در ارتباط با موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی گفت: باید از طریق جذب مشارکت‌های مردمی برای توسعه شهری اقدام کنیم.

نظری اردبیلی تصریح کرد: برای نگهداشت و توسعه شهر لازم است به دنبال راهکارهای جدیدی باشیم که همه مستلزم ایجاد منابع درآمدی جدید است و همه نگاه‌ها به سمت حوزه مشارکت دوخته شده است.

وی از دیگر اولویت‌های شهر را به‌سازی و نوسازی سیما و منظر شهری دانست و افزود: با کمک معاونین و رؤسای سازمان‌های شهرداری یزد، گزارش تحویل و تحول خود را در مدت 100 روز تهیه و تقدیم شورای اسلامی شهر می‌کنم.

خبر عجیب؛ روند ابلاغ حکم فعالیت شهردار جدید یزد متوقف شد

انتصاب داوری نظری اردبیلی با پیام‌های تبریک مختلفی از سوی موافقان و مخالفان همراه بود به گونه‌ای که بسیاری از منتقدان هم بیان کردند که از این پس و برای توسعه شهر یزد با شهردار جدید همراهی می‌کنند.

این روند و نشست‌های شهردار یزد در حالی رخ داده بود که هنوز دو روز از صدور حکم وی توسط وزیر کشور نگذشته بود، حاشیه‌ها بازگشت و خبری با عنوان «دستور توقف روند ابلاغ حکم فعالیت شهردار جدید یزد» در شبکه‌های اجتماعی یزد منتشر شد.

در ابتدا این خبر بر اساس شنیده‌ها دست به دست می‌چرخید و در آن بیان شده بود که وزیر کشور دستور توقیف ابلاغ حکم و همچنین ممانعت از برگزاری هرگونه مراسم تحت عنوان معارفه را طی نامه‌ای به شورای ابلاغ کرده است.

از «انتقادها و نبود حمایت مردمی» تا «وجود مستنداتی برای رد داور»

در ابتدا «عدم وجود حمایت مردمی و انتقادات گسترده طیف‌های مختلف از گزینه منتخب شش عضو شورا» دلیل این ابلاغیه بیان شده بود اما از دیشب تا به الان مطالب متعدد دیگری در این زمینه منتشر شده که نشان دهنده احتمال وقوع مستنداتی در ارتباط با داور نظری اردبیلی است که می‌تواند تایید صلاحیت وی را تحت تاثیر بگذارد.

از پرحاشیه‌ترین مطالبی که در این زمینه مطرح شد، توسط یکی از فعالان سیاسی استان یزد بود که در شبکه‌های اجتماعی خود بیان کرده «مهران فاطمی در رابطه با نظری اردبیلی نوشت: به احترام حکم وزیر کشور‌‌، علیرغم انتقادات شدیدی که داشتم به داور نظری تبریک گفته و نقاط ضعفش را بهمراه خط قرمزها گوشزد نمودم اما امروز مستنداتی تکان دهنده به دستم رسید که آنها را در اختیار مراجع ذیربط قرار داده و به آنان و بزرگان یزد عرض نمودم در صورت صحت این مستندات و سکوت شما ؛وای اگر از پس امروز بود فردایی...!»

در صورتی که ادعاهای مطرح شده از سوی فاطمی صحت داشته باشد و صلاحیت نظری اردبیلی رد شود، دوباره یزد به حاشیه‌هایی باز می‌گردد که از مهرماه سال گذشته تاکنون درگیر آن بوده و همچنان این شهر جهانی بدون شهردار می‌ماند.

انتقاد شدید رئیس شورای شهر یزد از رد صلاحیت شهرداران منتخب شورا

غلامعلی سفید در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد در 21 اردیبهشت امسال با اشاره به انتقادهایی که در ارتباط با روند انتخاب شهردار توسط شورای شهر یزد بیان می‌شود اظهار داشت: شورای شهر یزد به اتفاق آرا در 21 آبان سال گذشته آقای فرهمند را به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی کرد و طبق قانون وزیر کشور موظف بود حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت 10 روز صادر نماید و در صورتی که شهردار منتخب توسط وزیر کشور واجد شرایط شناخته نشود باید با دلایل به شورا بیان شود.

رئیس شورای شهر یزد با اشاره به اینکه انتخاب فرهمند با هماهنگی وزارت کشور اطلاع اداره کل اطلاعات یزد صورت گرفت تصریح کرد: وزارت کشور ابتدا از این انتخاب استقبال و اداره اطلاعات هم تایید کردند.

سفید با بیان اینکه شورای شهر یزد در این قسمت تقصیری نداشته خاطرنشان کرد: تا 50 روز هیچ پاسخی از سوی وزارت کشور به ما داده نشد و نه حکم زدند و نه جوابی دادند که به این دلایل حکم صادر نمی‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از 50 روز هم ما به وزارت کشور نامه زدیم که شما طبق قانون موظف به ارائه دلایل هستید گفت: وزارت کشور هم در نامه‌ای اعلام کرد که تاکنون صلاحیت شهردار منتخب احراز نشده و نگفتند که رد صلاحیت شده است.

رئیس شورای شهر یزد ادامه داد: پس از انصراف آقای فرهمند، ما سیدحسینی را کمتر از مهلت مقرر به وزارت کشور معرفی کردیم که بیان شد مدرک سیدحسینی لیسانس است و شهردار باید فوق لیسانس داشته باشد.

سفید با بیان اینکه در انتخاب‌های صورت گرفته هرچه عقلمان رسید انجام دادیم گفت: داور نظری هم گزینه سومی بود که با اکثریت آرا به عنوان شهردار منتخب در 26 فروردین انتخاب شد و دو روز بعد نامه شورا به وزارت کشور رفت و ثبت شد، اما الان بیش از 20 روز است که وزارت کشور هیچ پاسخی در ارتباط با تایید یا رد وی نداده است.

داور کارت می‌گیرد؟

پس از انتقادهای رئیس شورای شهر یزد بود که داور نظری حکم تایید وزیر کشور را گرفت اما الان با وجود مباحث مطرح شده و باتوجه به اینکه هنوز هیچ منبع رسمی در این رابطه صحبتی نکرده، باید منتظر ماند و دید آیا داور نظری اردبیلی می‌تواند به عنوان شهردار در یزد فعالیت کند یا شورای شهر یزد همچنان به مانند رشت در مسیر انتخاب شهردار باقی می‌ماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 اردیبهشت 98، کد مطلب: 2011165: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین