پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹
اعضای حزب کارگر انگلیس در پارلمان این کشور در پی شکست اردوگاه حامیان «ماندن» در اتحادیه اروپا در همه پرسی هفته گذشته، به رهبر خود رأی عدم اعتماد دادند.

شعارسال: به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، به دنبال عدم موفقیت «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس در ترغیب مردم این کشور به ادامه عضویت در اتحادیه اروپا، این حزب روز سه شنبه با بحرانی دیگر روبرو شد: ۱۷۲ تن از نمایندگان حزب کارگر انگلیس به رهبر خود رأی عدم اعتماد دادند.

این تعداد رأی عدم اعتماد در برابر تنها ۴۰ رأی اعتماد چالشی اساسی را فراروی رهبری کوربین قرار می دهد. هرچند نتایج این رأی گیری لازم الاجرا نیست؛‌ اما می تواند تأثیری مخرب بر نفوذ و اقتدار کوربین در میان سایر قانونگذاران داشته باشد.

رهبر حزب کارگر انگلیس بعد از اعلام نتایج این رأی گیری اظهار داشت که وی به شیوه ای دموکراتیک و با کسب ۶۰ درصد از آرای اعضا و حامیان حزب کارگر به رهبری این حزب انتخاب شده است و با استعفای خود به آنان خیانت نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: «ما یک حزب دموکراتیک و برخوردار از اساسنامه ای روشن و شفاف هستیم. در این دوره حساس از تاریخ کشورمان لازم است که اعضای حزب کارگر، اعضای اتحادیه بازرگانی و نمایندگان پارلمان در حمایت از رهبری من با یکدیگر متحد شوند».

گفتنی است که با رأی مثبت مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، اکثریت اعضای تیم رهبری جرمی کوربین به طور دسته جمعی از مقام خود استعفاء دادند.

لازم به ذکر است که نارضایتی از عملکرد جرمی کوربین به فعالیتهای تبلیغاتی وی در جریان همه پرسی انگلیس در خصوص خروج یا ماندن از اتحادیه اروپا مربوط می شود. به رغم بدبینی طولانی مدت کوربین به عضویت در اتحادیه اروپا، وی توانست هواداران حزب کارگر را به ادامه عضویت در این اتحادیه تشویق نماید؛ با اینحال منتقدان فعالیتهای تبلیغاتی وی را فاقد شور و هیجان لازم می دانستند.

«جان مک دانل» متحد وفادار و ثابت قدم جرمی کوربین که وزیر خزانه داری دولت سایه و سخنگوی ارشد حزب کارگر در امور اقتصادی است، می گوید که کوربین همچنان در مقام رهبر حزب کارگر باقی خواهد ماند و وعده داد که در صورت برگزاری انتخابات جدید میان اعضای حزب کارگر، رهبری کمپین انتخاباتی کوربین را برعهده خواهد گرفت.

گفتنی است که طبق اساسنامه حزب کارگر انگلیس،‌ انتخاب نهایی بر عهده حامیان و اعضای حزب کارگر و همچنین متحدان کوربین- از جمله تعدادی از فعالان تأثیرگذار اتحادیه کارگری- است که همگی به پیروزی مجدد رهبر کنونی این حزب در انتخابات اطمینان دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8تیر1395، کدخبر: 3697615: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین