پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۳۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
استاندار کردستان گفت: پرداخت هزینه دیرکرد بهای گندم باید به عنوان حقوق کشاورز شناخته و خسارت آن به کشاورزان پرداخت شود.

شعارسال:استاندار کردستان گفت: پرداخت هزینه دیرکرد بهای گندم باید به عنوان حقوق کشاورز شناخته و خسارت آن به کشاورزان پرداخت شود.

 بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خرید تضمینی گندم کردستان در سنندج گفت: خرید تضمینی گندم همه ساله از اردیبهشت ماه و همزمان با آغاز فصل برداشت در مناطق گرمسیر کشور شروع می‌شود که کردستان به دلیل شرایط جغرافیایی خود و سردسیر بودن آخرین استانی است که برداشت این محصول در آن انجام می‌شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: تأخیر در برداشت محصول باعث می‌شود که اعتبار تخصیص یافته به خرید تضمینی گندم در سایر استان‌ها هزینه شود که این امر باعث کمبود منابع در استان‌های دیر برداشت می‌شود.

او گفت: تاخیر یک هفته الی 10 روزه در پروسه پرداخت وجه گندم به کشاورزان امر طبیعی است اما پرداخت دو ماهه یا بیشتر از آن ضایع شدن حقوق آنان است.

مرادنیاافزود: با توجه به اینکه معیشت گندمکاران به محصول خود وابسته است باید تدبیری اندیشیده شود تا در صورتتأخیر در پرداخت، جریمه آن به ازای روزها تاخیر شده به حساب گندمکاران علاوه بر بهای گندم واریز شود و یا شش درصد جریمه تأخیری که بیشتر کشاورزان به دلیل عدم دریافت پول به موقع بعنوان جریمه دیرکرد بازپرداخت تسهیلات باید به بانک بپردازند شامل بخشودگی شود.

استاندار کردستان با بیاناینکه برنامه خرید تضمینی گندم برنامه ای ملی و در راستای اهداف کلان کشور است، یادآور شد: لازم است تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در راستای تحقق اهداف این برنامه عمل کنند.

مرادنیا گفت: در بحث خرید تضمینی گندم نیز با توجه به اینکه بیشتر گندم‌های خریداری شده پیش از انتقال به سیلوها در مراکز و فضاهای باز دپو می‌شوند باید ساعت کاری مراکز خرید افزایش یابد.

او اظهار داشت: با توجه به اینکه یک بارندگی رگباری می‌تواند خسارت جبران ناپذیری به محصولات جمع آوری شده بزند می‌توان ساعت کاری این مراکز را تا ساعت ۱۲ شب افزایش داد تا در این رابطه با مشکلی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: بحث دیگر مسئله حمل گندم‌های خریداری شده به مراکز نگهداری و یا انتقال به دیگر استان‌ها است که هر ساله با کمبود کامیون‌های باری مواجه می‌شویم و لازم است برای استقبال بیشتر کامیون داران از این مسئله مشوق‌هایی مانند افزایش میزان سهمیه گازوئیل آنها در نظر گرفته شود.

استاندار کردستان در ادامه گفت: همچنین باید تدبیری اتخاذ شود که شرکت‌های حمل و نقلی که از سال گذشته هنوز هم بیش از ۱۰ میلیارد تومان به رانندگان کامیون حامل گندم بدهکار هستند، پیش از فعالیت در سال جاری ابتدا بدهی قبلی خود را تسویه کنند.

مرادنیا افزود: دستگاه‌های خدمات رسان مختلف باید برای تسهیل گری در امر خرید تضمینی گندم به عنوان یک محصول استراتژیک و بسیار مهم کشور تمام همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند و به جای تقابل با یکدیگر در کنار هم قرار گیرند.

او اظهار داشت: به کشاورزان کردستانی این اطمینان را می‌دهیم که تمام تلاش خود را به کار گیریم تا بهای گندم آنها در اسرع وقت به دستشان برسد و در غیر این صورت تا جایی که امکان دارد خسارت‌های آن را جبران کنیم.

وی با اشاره به پیش خرید گندم توسط برخی دلالان گفت: ثبت اطلاعات بهره برداران در سامانه پهنه بندی نشان از عدم صحت وجود قاچاق در بحث گندم دارد و انتظار می رود امسال نیز مانند سال قبل جزو رتبه های برتر کشور در خرید تضمینی این محصول باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا، تاریخ انتشار7خرداد 98، کدخبر: 851704،www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
واریز شد لطفا اطلاع رسانی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین