پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
ظاهر ماجرا یک تیتر است، اولین تصاویر از حضور نجفی در آگاهی، اما هنوز از پخشش یک ساعت نگذشته که صدای همه درآمده است.

:شعارسالاین اولین بار نیست که حادثه‌ای در کشورمان رخ می‌دهد که مسبب آن یک شخصیت معروف است، البته معروف و سیاستمدار.

ظهر امروز خبر قتل میترا استاد، همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران منتشر شد، حرف و حدیث‌ها از اینکه چه کسی قاتل اوست تا چندین ساعت ادامه داشت و در نهایت، ‌ خبر آمد که نجفی به قتل همسرش اعتراف کرده است.

کمی بعد اولین گزارش از حضور نجفی در آگاهی از شبکه خبر پخش شد. گزارشگری که روبه دورین ماوقع را شرح می‌دهد و نمای پشت سر او نجفی است که در حال نوشیدن چای است.

در صحنه بعدی گزارشگر با ولع اسلحه‌ای که از آن به میترا استاد شلیک شده جلوی دوربین می‌گیرد، فشنگ‌ها را با حوصله می‌شمارد و در نهایت نتیجه می‌گیرد که نجفی ۵ بار از این اسلحه شلیک کرده است.

حالا این تصاویر باعث شده تا در شبکه‌های اجتماعی صدا وسیما مورد نقد شدید کاربران قرار گیرد. کاربرانی که معتقدند گزارشگر صدا و سیما حتی می‌تواند در نقش مامور پرونده برود و به نجفی تفهیم اتهام کند.

یک نفر به این سوالات پاسخ دهد

بخشی از سوالاتی که از سوی کاربران پرسیده شده از این قرار است:

- یعنی پلیس مدرک اصلی اتهام قتل را داده دست کارمند صدا سیما؟

- اگه یک نفر از جناح مقابل بود هم این‌طوری فیلم می‌گرفتند و اطلاع‌رسانی می‌کردند؟

- با این اسلحه صبح یکی رو کشتن. بعد دادنش دست یارو داره خشابو خالی می‌کنه. جلوی دوربین و گزارش می‌ده. تو رو خدا اگه چیزی هست به منم بگید.

- الان اینکه جلوی دوربین کلت دستش گرفته بود و تیرهاش رو درمیاورد و می‌شمرد، خبرنگار بود؟

- این یکی از عجیب‌ترین و غیرعادی‌ترین تصاویر خبری زندگی‌مه. کی مجوز حضور خبرنگار رو داخل اتاق داده؟ با میزانسن چیده‌شده و آرامش یک عکس یادگاری و ...؛ دقیقن چه خبره؟

  • مورد عجیب صدا و سیما

هرچند که صدا و سیما هرگز برای این نوع عملکرد جانب‌دارانه، منفی و غیرقابل توجیه خود پاسخی نداده اما کاش یک نفر از آن مجموعه عریض و طویل پیدا شود وکلاهش را قاضی کند که چرا باید با محمدعلی نجفی این‌گونه برخورد شود؟ قطعا هر متهمی در این مملکت براساس قانون صاحب شان و جایگاه است اما این طور به نمایش گذاشتن اولین ساعات بازداشت یک متهم قطعا اخلاقی نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری، تاریخ انتشار8خرداد 98، کدخبر: 442050، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین