پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۹۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای قرآن و نهج البلاغه بود که امروز آن را در امریکا و اروپا نشر می‌دهند.
شعار سال:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از رهنمودهای قرآن و نهج البلاغه بود که امروز آن را در امریکا و اروپا نشر می‌دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی صبح امروز در مراسم باشکوه نماز عید فطر با اشاره به اینکه عید فطر به عنوان عید بازگشت به فطرت و سلامت نفس است، افزود: فلسفه خطبه را توجه به ترکیه نفس میدانم و همچنین پایان رمضان را آغاز پیوند با عبودیت باید دانست.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان به سمت پرورگار حرکت کردیم و دیدیم می‌شود اتصال به خداوند متعال را استمرار داد.

شعبانی موثقی همچنین ادامه داد: دعا کنیم از هواهای نفسانی دور شویم زیرا انسان با سلامت و توجه به ملکوت و فطرت خدا زاده شده و عید فطر بازگشت به خداست.

وی خواستار توجه جوانان به نماز شد و گفت آنچه امروز جامعه را از منجلاب ظلم و فساد بازداشته نماز و عبودیت خداوند متعال است.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه حضور مردم دارالمؤمنین در راهپیمایی روز قدس با همه مشکلات اقتصادی نشان از درک بالای سیاسی و اجتماعی آنها بود.

وی تصریح کرد: عظمت امروز و آنچه امروز از اسلام باقی است نشان از عظمت امام (ره)  و رهنمودهای رهبر انقلاب دارد.  

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: اگر امروز علم هدایتی در عالم بلند شده است نشان از بنیان درست و الهی بوده که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در دنیا پایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: اگر امروز تشیع در دنیا عظمت داشته و کشورهای اروپایی آمده و با آموزش و نشر انقلاب در کشورهای خود حرکت‌های سیاسی را هدایت می‌کنند، همه از آرمان‌های انقلاب الگو برداری شده‌اند.

امام جمعه همدان عظمت اسلام و ‌تشیع را مرهون رهنمودهای امام خمینی (ره) دانست و گفت: امروز طلبه‌هایی در حوزه علمیه قم از ۸۰ کشور دنیا حضور دارند.

 وی خاطرنشان کرد: امروز مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی (ع) بوده، جوانان با انس با قرآن و نهج البلاغه می‌توانند در همه عرصه‌ها پیشگام باشند.

 وی افزود: مواضع رهبری برآمده از تعالیم سیاسی امام علی  (ع)در نهج البلاغه است و اکنون اگر گوش شنوایی باشد هنوز صدای خطبه‌های حضرت علی (ع) از مسجد کوفه به گوش می‌رسد.

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تصریح کرد: امروز اگر از برکت حضور امام علی (ع) محروم هستیم اما راه و منش امام همواره در زندگی‌های ما نمایان است.

وی در پایان افزود: یادی کنیم از انقلاب گران ۱۵ خرداد که استمرار راه آنها به عهده ما بوده لذا باید این حرکت و پر خیر و برکت را ادامه داده و الگو بگیریم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:15خرداد1398،کدخبر:98031506467،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
0
درود بر جمهوری اسلامی ایران درود بر خمینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین