پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۰۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
رییس سازمان میراث فرهنگی به استخراج نمک از گنبد‌های نمکی بستک واکنش نشان داد.

شعارسال:رییس سازمان میراث فرهنگی به استخراج نمک از گنبد‌های نمکی بستک واکنش نشان داد.

گنبد نمکی بستک یکی از جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان این روزها به بخش خصوصی سپرده شده تا از آن نمک استخراج کنند. اتفاقی که این جاذبه طبیعی استان هرمزگان را در خطر تخریب قرار داده است. از روز گذشته فعالان میراث فرهنگی استان هرمزگان نسبت به برداشت نمک از این منطقه اعتراض کرده و خواهان توقف این فعالیت بودند.

علی اصغر مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی پس از اطلاع از این اتفاق در پاسخ به فعالان میراث فرهنگی هرمزگان نوشت: پس از کسب خبر بلافاصله اقدامات لازم برای توقف عملیات اجرایی انجام شد و در حال رایزنی برای ابطال مجوز صادره از اداره صنعت معدن استان هستیم.

همچنین رضا برومند، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در این باره گفت:به دستور فرماندار بستک عملیات خاکبرداری معدن نمک فتویه متوقف شده است

او با اشاره پیگیری این اتفاق گفت : بررسی‌ها در خصوص اینکه معدن نمک واگذار شده در عرصه و حریم گنبدهای نمکی بستک است یا خیر آغاز خواهد شد.

به گزارش چمدان، گنبد نمکی بستک در کوه‌های شرقی شهر بستک قرار دارد که در کنار جاذبه‌های گردشگری، محل تجمع گونه‌های حیات وحش است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت چمدان، تاریخ انتشار15خرداد 98، کدخبر: ، chamedanmag.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین