«میرداد میردادی» رئیس اداره راه و شهرسازی قشم در این زمینه گفت: هرچند از نظر کمی جادههای 560 کیلومتری این شهرستان را میتوان مزیتی فراتر از استانداردهای جهانی ارزیابی کرد، اما به لحاظ کیفی، کمبود بزرگراه و آزادراه در این منطقه مشهود و توسعه اینگونه جادهها رویکردی ضروری است. وی اولویت اصلی اداره راه و شهرسازی قشم را ساخت بزرگراه در امتداد مسیر پل خلیج فارس و مسیر درگهان - لافت اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید 35 کیلومتر بزرگراه ساخته شود که تاکنون عملیات اجرایی 25 کیلومتر آن توسط منطقه آزاد قشم آغاز شده است. میردادی توسعه شاخصهای فنی و استاندارد جادههای قشم را از دیگر دغدغههای مسئولان این شهرستان عنوان کرد و گفت: به طور قطع برای تحقق این مهم نیز باید اعتبارات شهرستانی افزایش یابد تا بتوان متناسب با حجم جادههای منطقه، خدماترسانی و موضوع نگهداری و استانداردسازی جادهها را پیش ببریم.
«عزت کمال زاده» فرماندار قشم نیز کمبود اعتبارات را از چالشهای اصلی این شهرستان اعلام کرد و اظهارداشت: این مسأله در حوزه راه و شهرسازی نیز صدق میکند و اعتبارات اختصاص یافته در این زمینه متناسب با ظرفیتها و ویژگیهای ترافیکی این منطقه نیست. وی وجود منطقه آزاد دراین شهرستان را از عوامل اصلی کاهش اعتبارات ادارات دولتی دانست و گفت: این مسأله بر ضرورت تعامل و همکاری مسئولان منطقه آزاد و شهرستانی برای پیشبرد هرچه سریعتر طرحهای عمرانی میافزاید. کمبود بزرگراهها در جزیره قشم مسألهای مشهود است و با افزایش هرساله مسافران و گردشگران بویژه در اوج سفرهای فصلی و نوروزی بیش از پیش پررنگتر میشود و ادامه این شرایط میتواند به عنوان چالشی در مسیر توسعه منطقه تبدیل شود.
با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از روزنامه ايران، سال بيست و يكم، شماره 5998، دوشنبه 19 مرداد 1394، صفحه14