پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۳۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
رئیس هیئت‌مدیره شبکه ملی توان‌بخشی گفت: توان‌بخشی در سال‌های اخیر توانسته است امید به زندگی را در افرادی که دچار معلولیت شده‌اند افزایش دهد.

شعار سال: داریوش نسبی‌طهرانی در حاشیه کنگره فیزیوتراپی ایران که در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: متأسفانه سالانه حوادث مختلف سبب بروز ضایعات نخاعی می‌شود که توان‌بخشی می‌تواند موضوع مهمی در سیر درمان به‌حساب بیاید.

وی افزود: سکته‌های مغزی، بیماری‌ ام‌اس و تصادفات جاده‌ای می‌تواند سبب بروز ضایعات مغزی شده و فرد را از حرکت بازدارد.

رئیس هیئت‌مدیره شبکه ملی توان‌بخشی با تأکید بر اینکه پیش‌ از این مسیر توان‌بخشی با فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی همراه بود اضافه کرد: روش‌های سنتی توان‌بخشی در زمان‌های گذشته پاسخگوی همه انواع مشکلات نبود و نمی‌توانست فرد را وادار به حرکت کند.

نسبی‌طهرانی خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا سیستم توان‌بخشی پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای یافته است و به همین دلیل دانشجویان و متخصصان این رشته در دانشگاه‌های شریف، تربیت مدرس و تهران دست به تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه زده‌اند و از سال ۹۰ موفق شدند دستگاه‌هایی را در تهران مستقر و تجهیز کنند تا روش‌های پیشرفته توان‌بخشی را اعمال کند.

وی اضافه کرد: در این پروسه ذهن فرد معلول در روند درمان درگیر شده و به این طریق می‌توان امید داشت که توان‌بخشی به نتیجه مطلوب برسد.

رئیس هیئت‌مدیره شبکه ملی توان‌بخشی تصریح کرد: بحث توان‌بخشی در درمان بیماران ضایعه نخاعی بسیار اهمیت دارد و در سکته‌های مغزی فرایند درمان باید از همان روزهای اول آغاز شود زیرا این موضوع می‌تواند هزینه درمان را کاهش دهد.

نسبی‌طهرانی با اظهار تأسف از اینکه یکی از ضعف‌های عمده در حوزه توان‌بخشی این است که هزینه‌های توان‌بخشی شامل بیمه نمی‌شوند ادامه داد: هزینه‌ای این بحث مهم درمانی به دلیل گران بودن خدمات شامل حال بیمه نمی‌شود و حتی بیمه‌هایی که خدمات مختلف را پوشش می‌دهند در بخش توان‌بخشی همه قسمت‌ها را در بر نمی‌گیرند و تنها قسمتی از خدمات را پوشش می‌دهند

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم انجمن توان‌بخشی ایران این است که بتواند این موضوع را مطرح و با یک عزم ملی مسئله توان‌بخشی بیماران ضایعه نخاعی برطرف شود.

نسبی‌طهرانی اضافه کرد: این باور باید در میان مردم نهادینه شود که تجهیزات پیشرفته ضایعات نخاعی می‌تواند مسیر درمان را بهبود بخشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 24 خرداد 98، کد مطلب: 398061:www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین