پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
سیدمحمد حسینی بهشتی متولد ۲ آبان ۱۳۰۷ در محله لُنبان اصفهان و درگذشته ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران است. وی مشهور به شهید بهشتی، سیاست‌مدار و فقیه بود. او دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نیز نام برده می‌شود.

شعار سال: سیدمحمد حسینی بهشتی متولد ۲ آبان ۱۳۰۷ در محله لُنبان اصفهان و درگذشته ۷ تیر۱۳۶۰ در تهران است. وی مشهور به شهید بهشتی، سیاست‌مدار و فقیه بود. او دومین رئیس دیوان عالی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نخستین دبیرکل حزب جمهوری اسلامی و نایب رئیس مجلس خبرگان قانون اساسی بود. از وی به عنوان نظریه‌پرداز ولایت فقیه نیز نام برده می‌شود. او از یاران نزدیک به امام خمینی(ره) بود و نقش بسیار مهمی در استقرار جمهوری اسلامی در ایران داشت. پدرش، سید فضل‌الله، روحانی و از مدرسین حوزه علمیه اصفهان بود و گاهی برای برپایی نماز جماعت به روستاهای پیرامون می‌رفت. آیت الله محمد بهشتی در هفتم تیر ۱۳۶۰ و در پی انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی به همراه ۷۲ تن از یاران انقلاب شهادت رسید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری دانا ، تاریخ انتشار 7تیر 98، کد خبر: 1498829، www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین