پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۶۹۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان يزد :اين دستگاههاي ماينر که براي توليد ارز ديجيتال استفاده مي شده، قاچاق بوده است

شعارسال:معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان يزد :اين دستگاههاي ماينر که براي توليد ارز ديجيتال استفاده مي شده، قاچاق بوده است

رحیمی زاده با اشاره به اینکه این دستگاه ها قاچاق بوده ومتخلفان در پوشش دو کارخانه تعطيل شده و با استفاده از برق صنعتي تعرفه دار به توليد ارز ديجيتال درطول شبانه روز مي پرداخته اند .

وی با اشاره به اينکه کشف هزار دستگاه ماينر اولين پرونده قضايي در اين زمينه است افزود : توليد ارز ديجيتال برخلاف مقررات پولي و بانکي است و پشتوانه اي ندارد و بعضا پوششي براي پول شويي است.

نواب مدير عامل شرکت توزيع برق استان يزد گفت : دو مزرعه توليد ارز ديجيتال پلمپ شده با يکهزاردستگاه ماينر يک مگا وات برق صنعتي تعرفه دار را مصرف کرده اند.

نواب افزود :اين دستگاه ها موجب هدر رفتن انرژي برق شهري و صنعتي شده و بعضاً باعث کاهش انرژي در کارخانه هاي توليدي شده اند .

هرندي مقدم کارشناس فناوري و اطلاعات گفت : بيت کوين يکي از رايج ترين ارزهاي ديجيتال است که در فضاي مجازي خريد و فروش مي شود و از طريق دستگاه هايي به نام ماينر که نوعي پردازشگر است، با مصرف برق بالا توليد مي شود.

به گفته مسئولان وزارت نيرو هزينه استخراج هر بيت کوين برابر با مصرف برق 24 واحد مسکونی است.













شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار7 تیر 98 ، کدخبر: 2461973، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین