پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۸۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سیاستگذاری‌ها طوری عمل کرده‌ایم که سرمایه مردم به جای بارگذاری در بافت‌های فرسوده به سمت ساخت و ساز در باغ ها می‌رود.

شعارسال: محسن هاشمی روز چهارشنبه در نخستین اجلاس مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهارداشت: بافت فرسوده یکی از معضلات تهران و سایر کلان‌شهرهاست اما در سیاست‌گذاری‌ها برای حل این مشکل بخوبی عمل نکرده ایم بلکه طوری عمل شده که سرمایه مردم به سمت بارگذاری در جاهایی برود که نمی‌خواهیم.

وی تاکید کرد: سال‌هاست در تهران تلاش می‌کنیم مردم به سمت ساخت و ساز بافت فرسوده بروند اما سیاستگذاری طوری است که به سمت ساخت و ساز در باغ‌ها می‌روند.

هاشمی خاطرنشان کرد: حتی در یک سال اخیر رئیس جمهوری نیز در موضوع نوسازی بافت فرسوده تأکیدهای فراوان داشت و وزیر راه و برخی دیگر از مدیران مسئولیت‌هایی را در حوزه نوسازی بافت فرسوده به عهده گرفتند اما هنوز نتوانستیم در این زمینه موفقیتی کسب کنیم.

نقدینگی سرگردان در بخش شهرسازی جذب شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از نقدینگی سرگردان که رهبر انقلاب نیز از آن یاد کرده‌اند باید در جاهایی که نیاز بیشتری وجود دارد، استفاده کرد.

وی اظهارداشت: می‌توان نقدینگی سرگردان در جامعه را به سمت بخش شهرسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده جذب کرد.

هاشمی در ادامه با اشاره به چالش‌های اصلی حوزه شهرسازی و معماری خاطرنشان کرد: نظارت بر فرسودگی شهری، تراکم بازار مسکن، شکل گیری اسکان غیررسمی و کیفیت نازل ساخت و سازها از جمله ضعف‌های حوزه شهرسازی و معماری است و همچنین ضعف در اجرای ضوابط و مقررات‌ها و نیز مشکلات سیما و منظر شهری از دیگر چالش‌های حوزه شهرسازی است.

شهرسازی به معماری تقلیل یافته است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: یکی از مشکلات کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها این است که موضوع شهرسازی را به معماری تقلیل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه معماری هم تنها بارگذاری ها مهم است، افزود: این به این معناست که موضوع شهرسازی به بارگذاری تقلیل داده شده است و اگر طرح جامع نیز نوشته شود در حد طرح تفصیلی است و به طرح تفصیلی نیز به عنوان درآمد نگاه می‌کنیم.

معاونان شهرسازی شهرداری متهم به قلک شهرداری هستند

هاشمی ادامه داد: با نوع نگاه به حوزه معماری و شهرسازی معاونان معماری و شهرسازی شهرداری‌ها متهم می‌شوند که قلک شهرداری‌ها هستند.

وی ادامه داد: معاونت‌های شهرسازی باید تلاش کنند این نوع نگاه را تغییر دهند.

توجه به پیوست‌های طرح جامع

هاشمی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مشکلاتی که در حوزه معماری و شهرسازی وجود دارد در حوزه پسماند و سایر حوزه‌ها نیز مشاهده می‌شود گفت: حتی در تهران و کلان‌شهرها طرح جامع پسماند هم نداریم.

وی افزود: اگر بخواهیم توسعه اصولی داشته باشیم لازم است به پیوست‌های مختلف طرح جامع توجه شود.

هاشمی تاکید کرد: همچنین لازم است درون طرح‌های شهرسازی پیوست‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد و طرح جامع بازبینی شود.

نخستین اجلاس مشورتی رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شورهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها به میزبانی شورای اسلامی شهر تهران درحال برگزاری است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 12تیر1398 ، کدخبر: 20971: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
یک سری ادم خاص به سوی ساخت و سازهای باغی رفتن نه همه مردم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین