پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۹۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت زنان باید هدفمند و هوشمند اجرا شود تا نتایج آن قابل اعتنا باشد. بهتر است اجرای این طرح به جای استقرار در پارک بانوان به سمت جامعه هدف و در محلات حاشیه شهر که از مرکز به دور هستند حرکت کند چراکه در این مناطق زنان بیشتری در معرض خشم و مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

شعارسال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت زنان باید هدفمند و هوشمند اجرا شود تا نتایج آن قابل اعتنا باشد. بهتر است اجرای این طرح به جای استقرار در پارک بانوان به سمت جامعه هدف و در محلات حاشیه شهر که از مرکز به دور هستند حرکت کند چراکه در این مناطق زنان بیشتری در معرض خشم و مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

به گزارش ایسنا، بهروز اکرمی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اظهار کرد: برگزاری جلسات باید دستاورد عینی داشته و نتیجه آن در جامعه نمود داشته باشد. طبق دستورالعمل ابلاغی تصمیم بر این شده که چندین کارگروه ادغام شوند، اما باید مراقبت کنیم این ادغام به معنای ضعیف شدن واحدها تلقی نشده و به حاشیه کشیده نشوند. حضور سمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی در نشست‌های تصمیم گیری و کارگروه‌های استان جنبه تشریفاتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه هم‌افزایی در اجرای برنامه‌ها باید مدنظر قرار گیرد، افزود: نیاز است که درخصوص برنامه‌ریزی‌ها و مسائل موجود یک تعریف واحد وجود داشته باشد، تا برنامه‌ها اثربخش باشند. نباید هرکس به ظن و گمان خود اقدامی را انجام دهد چراکه اثربخشی اقدامات در این صورت به حد پایین خود می‌رسد. نباید جامعه هدف از مسئولان جدا باشد، سمن‌ها نمایندگان جامعه هدف هستند و باید در نشست‌ها حداقل ۲ سمن مرتبط فرهنگی، زنان، سلامت و خانواده حضور داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص بیکاری افراد در جامعه تصریح کرد: بیکاری آدم‌ها را مریض می‌کند، هرکس در جامعه کار بیشتری انجام دهد، جسم سالم‌تری نسبت به افراد بیکار خواهد داشت.

اکرمی درخصوص اجرای طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت زنان گفت: این طرح باید هدفمند و هوشمند اجرا شود تا نتایج آن قابل اعتنا باشد. بهتر است اجرای این طرح به جای استقرار در پارک بانوان به سمت جامعه هدف و در محلات حاشیه شهر که از مرکز به دور هستند حرکت کند چراکه در این مناطق زنان بیشتری در معرض خشم و مسائل مربوط به سلامت روان هستند.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند نیازهای خود را به نهادهای حمایتی ارائه دهند تا وجود این نیازها مشکل ایجاد نکند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکی از محورهای توسعه پایدار سلامت انسان‌ها است و از آنجاکه زنان محور خانواده هستند سلامتشان باید به سلامت جامعه تسری پیدا کند.

زهرا فرجی افزود: زنان به عنوان ۵۰ درصد از سرمایه انسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید شرایط به گونه‌ای باشد که زنان در زمینه سلامت جسمی و روحی در سلامت قابل قبولی به سر ببرند.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته و آمارهای ارائه شده ۲۰ درصد از زنان بالای ۱۵ سال به یکی از بیماری‌های مزمن دچار هستند که مهمترین دلیل این موضوع عدم تحرک لازم است بنابراین به دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد داده شده بود که بررسی سلامت زنان در دستور کار قرار گیرد و وضعیت زنان احصا شود.

به گزارش ایسنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: یکسری از شاخص‌های سلامت در بانوان بویژه در مسائل روحی و روانی آلارم‌های تهدید کننده می‌دهد. در سه ماه اول امسال آمار خوبی از اقدام به خودکشی بویژه در حوزه زنان در استان وجود ندارد و نیاز است با توجه به اهمیت موضوع به صورت جزئی‌تر این مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

محمد جمالیان ادامه داد: جامعه شهری نسبت به آموزش‌‌پذیری یک گارد جدی دارد. مصرف دخانیات در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است و نبود مکان‌های تفریحی جذاب برای جوانان می‌تواند یکی از دلایل گرایش جوانان به مصرف دخانیات باشد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی نیز در خصوص گزارش یکساله سال ۹۷ و سه ماهه سال ۹۸ در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی در استان در این جلسه گفت: در بهار امسال ۴۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی توسط بهزیستی در استان جمع آوری شده است.

زهرا امینی با اشاره به برخی خدمات مشارکت‌های مردمی افزود: ارسال چهار کامیون کمک به استان‌های سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان از دیگر خدمات مشارکت‌های مردمی استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: استان مرکزی سال گذشته با استان کرمان به صورت مشترک رتبه برتر جذب مشارکت را کسب کردند.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار:17  تیر1398،کدخبر: 98041708917،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین