پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
دمای استان اصفهان در روزهای اخیر گرم‌تر از درجه حرارت میانگین در دراز مدت بوده و با این حال گرم‌ترین روزهای سال در راه است و هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

شعارسال: دمای استان اصفهان در روزهای اخیر گرم‌تر از درجه حرارت میانگین در دراز مدت بوده و با این حال گرم‌ترین روزهای سال در راه است و هوا به ۴۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

در روزهای اخیر و در گرم‌ترین ماه سال شاهد افزایش کم سابقه دمای هوا در سراسر کشور هستیم و بالطبع استان اصفهان هم از این قاعده مستثنی نیست و مردم با گرما دست و پنجه نرم می‌کنند.

رسانه‌ها براساس پیش‌بینی هواشناسی، خبر از ورود موج گرما به اصفهان می‌دهند و اینکه تا اواسط مرداد ماه این روند ادامه دارد. دمای هوای اصفهان به 41 و 42 درجه سانتیگراد رسیده است و کمتر کولرهای ادارات و منازل خاموش می‌شود.

گرمای هوای اصفهان بی‌سابقه نیست، کم سابقه است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان در مورد گرمای هوا به خبرنگار تسنیم در اصفهان گفت: گرمای هوا بی‌سابقه نیست اما نسبت به نرمال قابل توجه است.

نوید حاجی‌بابایی با اشاره به تقویت توده گرم هوای تابستانه از هفته آخر تیرماه، اظهار داشت: این گرما تا دهه اول مردادماه ادامه خواهد داشت و در این بازه زمانی افزایش دما در تمامی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی یک ماه گذشته به تمام دستگاه‌ها به صورت بلند مدت و کوتاه مدت تقویت الگوهای تابستانه که منجر به افزایش دما در تمامی نقط استان می‌شود، اطلاع‌رسانی شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بعضی از شهرستان‌های استان گرمای کم‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند، گفت: خور و بیابانک، نائین، اردستان، آران و بیدگل، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان و اصفهان شاهد افزایش دما در حد «حداکثر مطلق» خواهند شد.

وی تصریح کرد: حداکثر مطلق یعنی بیشترین دمایی که در یک ایستگاه هواشناسی در دوره 10 یا 15 ساله به ثبت رسیده است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: گرمای هوا بی‌سابقه نیست اما نسبت به نرمال بیشتر است و حداکثر دما در اصفهان به 41 و 42 می‌رسد که در این صورت نسبت به میانگین بلند مدت 2-3 درجه افزایش دارد و علت اینکه مردم فکر می‌کنند گرما بی‌سابقه است به این دلیل است که روزهای گرم پشت سر هم هستند و بدون وقفه روزهای گرمی را پشت سر می‌گذاریم و این امر سبب شده گرما بیشتر احساس شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی دما در روزهای آینده، اظهار داشت: اوج گرمای هوا را در روزهای پنج‌شنبه تا شنبه خواهیم داشت ولی از دهه دوم مرداد شرایط برگشت دما به نرمال وجود دارد و شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده با پیک مصرف در مصرف آب و برق مواجه هستیم و با توجه به اطلاع‌رسانی در این زمینه شهروندان باید تدابیر لازم را مدنظر قرار دهند.

کاشت درختان بومی راهکاری برای حمایت از محیط زیست و مقابله با گرمای هوا در خوزستان

پیش‌بینی پدیده باد، گرد و خاک در مناطق شرقی و بارش پراکنده و رعد و برق در مناطق جنوبی

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هوای استان، اظهار داشت: طی 3 روز آینده شاهد ناپایداری‌هایی به شکل ابر، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید هستیم و همچنین دما روی 40 و 41 درجه سانتیگراد تا پایان هفته باقی می‌ماند.

رضا کریمیان افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی 3 روز آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت در بیشتر مناطق استان وضعیت جوی قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق شرقی و مرکزی غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه پدیده گرد و خاک برای فردا پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز دوشنبه باد و گرد و خاک در مناطق شرقی و بارش پراکنده و موقت و رعد و برق در مناطق جنوبی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: کمینه دمای هوای اصفهان دو درجه روند کاهشی دارد و بر این اساس بیشینه دمای اصفهان 40 و کمینه آن 25 درجه سانتیگراد خواهد بود.

کریمیان تصریح کرد: گرم‌ترین نقطه استان خور و بیابانک با دمای 46 درجه و خنک‌ترین نقطه بویین میاندشت با 9 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: دمای هوا تا پایان هفته روی 40 و 41 درجه می‌ماند و به مردم توصیه می‌شود به جز کارهای غیر ضروری از حضور در فضاهای باز در ساعات گرم خودداری کنند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ،تاریخ انتشار: 23 تیر1398،کدخبر:2053835 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین