پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۳۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
مدیرعامل یک شرکت استارت آپی گفت: مشکل انشعابات ساختمانی در کشور با استفاده از اینترنت اشیا حل شده است.

شعارسال: پژمان فرمانبر مدیرعامل شرکت استارت‌آپ سپتک که زیر نظر مرکز رشد فناورى‌هاى پیشرفته دانشگاه صنعتى شریف فعالیت دارد، با اشاره به فعالیت‌های این استارت‌آپ، اظهار کرد: مشترک بودن کنتور‌های آب، گاز و انرژی یکی از اشکالات بزرگ آپارتمان‌های در حال ساخت یا ساخته شده در کشور است که به دلایل متعدد این اشکالات تا امروز قابل حل نبود و ما با استفاده از دانش روز و اتکا به جوانان توانمند ایرانی توانستیم این گجت هوشمند تفکیک آب، گاز و انرژی را تولید کنیم.

وی در خصوص ویژگی‌های این گجت هوشمند ادامه داد: در واقع این گجت هوشمند دارای ویژگی‌هایی همچون کنتور نسل ۴، دارا بودن اپلیکیشن، اطلاع رسانی آنی از مصرف، دقت بالا، عدم افت فشار، شناسایی نشت، طول عمر بسیار بالا، عدم نیاز به لوله کشی مجزا برای هر واحد، قابلیت نصب عمودی و افقی و قابلیت کار در هر نقطه از کشور با هر دمایی را دارد.

فرمانبر تصریح کرد: ما یک تیم ۱۵ نفره در حوزه تحقیق و توسعه محصولمان هستیم و سه سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنیم. البته این محصول امروز در کانال‌های مختلف به فروش می‌رسد، اما بیشترین تمرکز ما در حوزه تولید انشعابات خانگی در حوزه آب و برق و گاز است.

ایده طراحی کنتورهای هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیا مقام اول را کسب کرد

مدیرعامل این استارت‌آپ در خصوص کسب مقام اول در حوزه استارت‌آپ فناوری اطلاعات اظهار کرد: ما توانستیم مقام اول استارت‌آپ برتر حوزه فناوری اطلاعات سال ۹۸ از نگاه وزارت ارتباطات کسب کنیم.

وی درخصوص نحوه انتخاب این استارت‌آپ به عنوان رتبه برتر گفت: شرکت ارتباطات با همراهی یک گروه از داوران، همه شرکت‌های استارت‌آپی که در این حوزه فعال هستند را بدون اطلاع خود شرکت‌ها ارزیابی کرده و امتیازدهی می‌کنند.

فرمانبر با بیان اینکه تقریبا ۹۰ درصد از شرکت‌های استارت‌آپی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، تاکید کرد: شاید نقطه قوت این استارت‌آپ از نگاه داوران این بود که محصول های‌تک با توجه به نیاز جامعه ارائه کردیم، از طرف دیگر به دلیل تحریم‌ها امکان واردات به کشور وجود نداشت و همچنین تولید این محصول در خارج از کشور نیز مقرون به صرفه نبود.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی تصریح کرد: مسئله انشعابات ساختمانی است تقریبا در هیچ کدام از کشور‌های جهان به چشم نمی‌آید به همین دلیل ما تلاش کردیم تا این محصول را در ۲ سال گذشته به مرحله تولید و تجاری‌سازی رساندیم.

وی ادامه داد: محصول ما کپی برداری از روی یک محصول خارجی نبوده و بر اساس نیاز و مشکل کشور طراحی شده است؛ البته تلاش می‌کنیم با شرکت‌های فناورانه خارج از کشور همکاری داشته باشیم و حتی در بسیاری از موارد از آن‌ها جلوتر هستیم و توانسته‌ایم در نمایشگاه‌های خارجی محصولمان را به فروش برسانیم.

فرمانبر با بیان اینکه این محصول در کشور‌های حاشیه خلیج فارس مشتری داشته و مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: شاید همه این دلایل عاملی بوده تا هیئت داوران از بین ۳۰۰ استارت‌آپی که به مرحله نهایی داوری رسیده بودند ما را به عنوان استارت آپ برتر انتخاب کنند.

وی درخصوص وعده‌های داده شده برای حمایت از این استارت‌آپ گفت: با توجه به این که تجربه اول ما در این کار است نمی‌دانیم که تا چه حد این وعده‌ها عملی خواهد شد، البته اگر این حمایت‌ها به مرحله اجرا در بیاید اتفاقات خوبی برای استارت‌آپ ما رخ خواهد داد.

مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی خاطرنشان کرد: طبق آنچه که به ما وعده داده شده قرار است تسهیلات و تضمین‌های بانکی به ماداده شود، همچنین وعده حضور در نمایشگاه خارجی و داخلی داده شده، اما نمی‌دانم تا چه میزان عملی شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 4مرداد1398 ، کدخبر: 780380: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین