پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
دریاچه ارومیه که امسال حال‌وروز بهتری پیدا کرده هر روز هزاران گردشگر را میزبانی می‌کند و دولت قول داده بود به سرعت پلاژهای مناسبی برای استفاده تابستانی گردشگران مهیا کند اما هنوز اتفاق خاصی در این باره نیافتاده است.

شعار سال: نگین فیروزه‌ای آذربایجان یکی از زیباترین و اصلی‌ترین ظرفیت آذربایجان غربی است و دومین دریاچه شور جهان است که در ایران واقع‌شده و این فرصتی طلایی برای پیشرفت منطقه به شمار می‌آید.


این دریاچه از دهه 80 شروع به خشک شدن کرد و طی یک دهه اخیر به کمترین تراز خود نیز رسید ولی خداوند با نشان دادن قدرت و مهربانی لایزال خود با نزول باران که امسال در بیشتر استان‌ها خصوصاً آذربایجان غربی شروع به باریدن کرد جانی دوباره به دریاچه ارومیه بخشید و این دریاچه نفسی دوباره گرفت.

از اواخر اسفند سال گذشته این بارش‌ها شروع‌شده و حتی در فروردین‌ماه امسال نیز به برف نیز تبدیل شد و بااینکه ضرر زیادی برای باغات و درختان داشت برای دریاچه ارومیه جانی دوباره در رگ‌هایش شد.

این اتفاقات سبب شد با رسیدن تعطیلات بهاری و تابستانی مردم از همه جای کشور برای دیدن این دریاچه و استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن به ارومیه سفرکرده و در این شهر اقامت داشته باشند.


ولی شرط لذت بردن از این ظرفیت و استفاده از آن، داشتن حداقل امکانات رفاهی و تفریحی است که باید در این منطقه وجود داشته باشد ولی علی‌رغم جان گرفتن این دریاچه و وعده‌های مکرر مسئولان برای احداث برخی وسایل تفریحی و رفاهی در کنار دریاچه هنوز چیزی که مورداستفاده باشد مشاهده نشده است و همچنان مردم بومی هر و مسافران از این اوضاع نالان و ناراضی هستند.

مردم همچنان در انتظار امکانات تفریحی

استاندار آذربایجان غربی می‌گوید: با توجه به احیای دریاچه ارومیه باید از این ظرفیت در جهت رونق و گسترش گردشگری استان استفاده کرد.

محمدمهدی شهریاری با بیان اینکه با ساماندهی‌های انجام‌شده ساخت پلاژهای مناسب محیط برای شنای ویژه آقایان و بانوان در دریاچه در حال آماده‌سازی است می‌افزاید: با برپایی پلاژهای شنا زمینه خوبی برای شناساندن استان و جذب گردشگران فراهم می‌شود.


دریاچه ارومیه فرصتی بی‌نظیر برای رشد منطقه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی می‌گوید: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب و اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه از وضعیت خوبی برخوردار شده و پیش‌بینی می‌شود گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان غربی سفر کنند.

رضا حسینی با بیان اینکه دریاچه ارومیه امروز فرصتی بی‌نظیر در زمینه افزایش درآمد برای جوامع محلی است، می‌افزاید: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه و اصلاح و بهسازی مسیر میان‌گذر و مسیرهای دسترسی می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و شهرستان ارومیه سوق دهد و درآمدزایی و ثروت منطقه‌ای برای استان داشته باشد.


وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه تأکید کرده و بیان می‌کند: از سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دریاچه ارومیه هستند، استقبال می‌شود.

طرح ساماندهی زباله در اطراف دریاچه ارومیه اجرا می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی می‌گوید: چند شرکت درخواست داده‌اند که سرویس بهداشتی و حمام در اطراف دریاچه برای مردم تعبیه کنند و هماهنگ شده که این شرکت‌ها از سازه‌های غیرثابت فایبر گلس که قابلیت حمل نیز داشته باشند استفاده کنند.

مهران نظری می‌افزاید: به منظور رفاه مردم به صورت محدود مجوز داده می‌شود و مدت‌زمان آن نیز محدود است ولی داخل پارک ملی هرگونه احداث و ساخت‌وساز ممنوعیت قانونی دارد.



وی بیان می‌کند: اطراف بزرگراه شهید کلانتری پر از سوله فرسوده و آلاچیق است که باعث انباشت زباله در محیط آن شده ولی با این وجود از ابتدای امسال سه تا چهار بار زباله‌ها اطراف دریاچه جمع آوری شده است و قطعاً این وضعیت تا سه ماه آینده ساماندهی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی تأکید می‌کند: طرح‌هایی برای ساماندهی زباله دریاچه داریم و به سطل زباله اکتفا نمی‌شود بلکه در طرحی که تا سه ماه آینده اجرایی می‌شود مجوز جای گذاری سرویس بهداشتی سیار، دوش حمام سیار، کافی‌شاپ سیار بر اساس قوانین و ضوابط سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر می‌شود به‌نحوی‌که قوانین پارک ملی نیز به‌طور کامل رعایت شده باشد.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 7 مرداد 98، کد مطلب: 2064247: www.tasnimnews.com



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین