پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
« جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: عربستان نقشی در حوادث 11 سپتامبر نداشته است.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، « جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس اسناد 28 صفحه ای هیچ نشانه ای مبنی بر دست داشتن عربستان در حوادث 11 سپتامبر وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: این اسناد آنچه که ما بارها بر آن تاکید می کردیم، را تایید می کند.

این در حالی است که دولت آمریکا 28 صفحه از گزارش کمیته ویژه ای را که در ماه نوامبر سال 2002 مامور تحقیق و بررسی در مورد حملات تروریستی یازدهم سپتامبر در این کشورشده بود با این توجیه که انتشار آن ها امنیت ملی آمریکا را بخطر خواهند انداخت، محرمانه اعلام کرد.

واکنش برخی سیاستمداران آمریکای بویژه در یک سال گذشته این احتمال را بوجود آورده است که صفحات مذکور سرانجام در معرض دید و قضاوت عموم قرار گیرد.

درهمین حال سنای آمریکا نیز ماه گذشته برغم تهدید وتو از سوی کاخ سفید با تصویب لایحه ای به خانواده های قربانیان این حادثه تروریستی اجازه داد تا علیه دولت عربستان سعودی اقامه دعوی کنند.

این لایحه و احتمال انتشار صفحات محرمانه این گزارش به واکنش های شدیدی از سوی سران ریاض منجر شد تا جایی که تهدید کرده اند در صورت چنین اقدامی با بیرون کشیدن همه دارایی های خود از بازارهای آمریکای به اقتصاد این کشور لطمه خواهند زد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 25تیر1395، کدخبر: 82150139: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین