پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
مردمان نواحی منفصل شهری "ننله" سنندج از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی شهری محروم‌ هستند و پس از گذشت ماه‌ها هنوز وعده‌های استاندار کردستان برای حل مشکلاتشان عملی نشده است.هر چند برخی از دولتمردان و مسئولان شهری مدعی‌ند که خدمات خوبی به مردمان مناطق حاشیه‌نشین سنندج ارئه شده اما حقیقت این است که برخی از این مردم آنچنان فقیرند که گاهی تنها داشتن امکانات فرهنگی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و اولیه زندگی برایشان آرزو است اما صبور بودن و نجیب بودنشان همیشه باعث شده کمتر دیده شوند.

شعار سال: "ننله" یکی از نواحی منفصل شهری سنندج است که با بیش از 14 هزار نفر جمعیت در 5 کیلومتری شهر سنندج واقع شده است؛ مردمان این منطقه از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم‌ند.

هر چند برخی از دولتمردان و مسئولان شهری مدعی‌ند که خدمات خوبی به مردمان مناطق حاشیه‌نشین سنندج ارئه شده اما حقیقت این است که برخی از این مردم آنچنان فقیرند که گاهی تنها داشتن امکانات فرهنگی، آموزشی، رفاهی، ورزشی و اولیه زندگی برایشان آرزو است اما صبور بودن و نجیب بودنشان همیشه باعث شده کمتر دیده شوند.

مردمانی که در «ننله» تنها منبع درآمدشان یارانه است و شغلی برای امرار معاش ندارند و برای گذران زندگیشان هر روز با مشکلاتی زیادی همچون بوی زباله و فضولات حیوانی، کوچه‌های خاکی، نبود امکانات آموزشی و دبیرستان، نبود امکانات فرهنگی و ورزشی، تعطیلی داروخانه و نبود پزشک دست و پنجه نرم می‌کنند.

هر چند سپاه بیت‌المقدس استان کردستان و بسیج سازندگی با احداث و راه‌اندازی شهربازی در «ننله» کمی از دردها و رنج‌های این مردم صبور و محروم را از بین برده است اما جوانانی هستند که به‌دلیل نبود مدرسه دبیرستان در «ننله» و عدم توانایی مالی برای رفتن به مدارس شهری ترک تحصیل کرده‌اند!

فقر این مردم اصیل و صبور به حدی است که در گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم از بررسی مشکلات مردمان «ننله» همگی با ابراز گله‌مندی می‌گفتند که چرا دولتمردان و مسئولان شهری به مشکلاتمان توجه نمی‌کنند؟؛ آیا چشم دیدن وضعیت زندگی ما را ندارند؟

این گله‌مندی‌های مردم ننله در حالی مطرح شده که استاندار کردستان پنجم اردیبهشت‌ماه امسال در جمع سازمان‌های مردم نهاد استان گفت: «همه وعده‌هایم را برای تامین زیرساخت‌های ورزشی، ساماندهی فاضلاب و ساخت مدرسه در ننله سنندج عملی خواهم کرد» اما بررسی‌های میدانی خبرنگاران تسنیم و شواهد حاکی از آن است که وعده‌های پوچ و عوامفریبانه «مردانیا» استاندار همچنان بر زمین مانده و هیچ اقدام عملی برای حل مشکلات مردمان این نواحی منفصل شهری انجام نشده است.

گرچه مشکلات مردم ننله سنندج آنقدر زیاد است که بیان آن در این گزارش نمی‌گنجد، اما در ادامه گزارش ویدئویی خبرنگاران تسنیم از گوشه‌ای از وضعیت زندگی مردمان این مناطق را ببینید و قضاوت به خود مردم سپرده می‌شود:

تعداد بازدید : 1


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19مرداد 98، کد خبر: 2072585، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین