پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷
مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: درحال حاضر مراغه به عنوان دومین شهر آذربایجان شرقی ۴۷ هزار نفر حاشیه‌نشین دارد و برای ساماندهی و خدمات رسانی به این مناطق طرح چشم‌انداز مناطق حاشیه‌ای در آذربایجان شرقی تدوین می‌شود.وی گفت: باهدف ساماندهی و توانمند سازی جمعیت ساکن در این مناطق چشم اندازهای ویژه‌ای تدوین و بزودی اجرایی می‌شود.

شعار سال: علی بدرشکوهی صبح امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی این شهرستان با اشاره به ضرورت ساماندهی مناطق حاشیه‌نشینی در استان اظهار داشت: براساس آمار رسمی موجود مراغه به عنوان دومین شهر آذربایجان شرقی از 180 هزار نفر جمعیت این شهرستان 47 هزار نفر حاشیه‌نشین بوده و در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی گفت: باهدف ساماندهی و توانمند سازی جمعیت ساکن در این مناطق چشم اندازهای ویژه‌ای تدوین و بزودی اجرایی می‌شود.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت و همکاری کلیه دستگاه‌های دولتی در خدمات رسانی به مناطق حاشیه نشین دراستان اظهار کرد: طرح تدوین چشم انداز مناطق حاشیه‌ای آذربایجان شرقی با حساسیت و عمق بیشتری با همراهی و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و خدمات‌رسان تدوین و اجرایی می‌شود که در این راستا نیازمند همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی در استان هستیم.

بدرشکوهی اضافه کرد: درحال حاضر 24 درصد از کل جمعیت استان حاشیه نشین بوده و آمار تبریز 400 هزار نفر است که در این مناطق زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای چشم اندازهای تدوین شده برای مناطق حاشیه‌ای در استان اظهارکرد: طرح توانمند سازی محلات شهری با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان درمعرض آسیب حاشیه شهری با حمایت دولت اجرایی می‌شود و اجرای آن موجب رونق اقتصادی در بین حاشیه نشین‌های استان خواهد شد.

بدرشکوهی ادامه داد: اجرای بهتر این طرح با هم افزایی دستگاه‌ها و بدون تصدی گری دولت و با بهره گیری از نهادهای خیریه و مردم نهاد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده برای مناطق حاشیه نشین 31 برنامه اجتماعی به بخش خصوصی و نهادهای غیردولتی واگذار شده است که نظارت‌های لازم برعملکرد آن‌ها انجام خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل برای شهرستان تبریرگفت: درکلانشهر تبریز نیز 6 محله، چهار دفتر تسهیل گر ساماندهی حاشیه شهری با جمعیت هدف 80 هزار نفری راه اندازی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 19مرداد 98، کد خبر: 2072521، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین