پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
عوامل موثر بر بازار بازی‌های رایانه‌ای متنوع هستند بنابراین امکان اثرگذاری بر این عوامل و افزایش سهم در بازار یاد شده کاملا وجود دارد. در این میان سرمایه‌گذاران مایلند سهمی از این رشد را در اختیار داشته باشند و سبد دارایی خود را متنوع کنند.

شعارسال: صنعت بازی‌های رایانه‌ای هر سال بیشتر مورد توجه مردم و شرکت‌های فعال در حوزه فناوری قرار می‌گیرد و با توجه به ظرفیت بالای این صنعت در سودآوری و رشد، چنین توجهی طبیعی است. نکته مهم این است که عوامل موثر بر بازار بازی‌های رایانه‌ای متنوع هستند بنابراین امکان اثرگذاری بر این عوامل و افزایش سهم در بازار یاد شده کاملا وجود دارد. در این میان سرمایه‌گذاران مایلند سهمی از این رشد را در اختیار داشته باشند و سبد دارایی خود را متنوع کنند.

در این جا باید به جنبه‌های مختلف بازار بازی‌های رایانه‌ای توجه کرد. فروش این بازی‌ها در سال جاری میلادی رقمی بالاتر از ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد بود، اما در حوزه‌های دیگر از جمله نرم افزارها، ارقام مربوط به این صنعت بسیار بزرگ تر هستند. پیش‌بینی می‌شود هزینه سخت افزاری برای بازی‌های رایانه‌ای تا سال ۲۰۲۳ به ۸۰ میلیارد دلار برسد. طی تنها چند سال، ارزش صنعت بازی‌های رایانه‌ای به ۲۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید و به این ترتیب این صنعت به بزرگ‌ترین بخش از صنعت سرگرمی تبدیل خواهد شد. مهم‌ترین عامل این رشد اعجاب‌آور، گسترش دسترسی به گوشی‌های هوشمند و جمعیت بالا در اقتصادهای نوظهور است. در بین این اقتصادها، چین، هند و اندونزی جذابیت بالاتری برای تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای دارند. طبیعی است که این صنعت پر رونق و رو به رشد، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کند. بنا به گزارش موسسه تحقیقاتی دیجی کپیتال که درخصوص سرمایه‌گذاری، ادغام و تصاحب در صنعت بازی‌های رایانه‌ای تهیه شده است، ۱۸ ماه اخیر برای این صنعت بی‌سابقه بوده است بدین معنا که طی این مدت، میزان سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت یاد شده به حدود ۱۰ میلیارد دلار رسیده است و این رقم با کل سرمایه‌گذاری‌ها در ۵ سال اخیر برابر است. اگر رشد سرمایه‌گذاری‌ها ادامه پیدا کند، میزان سرمایه‌گذاری‌های در سال گذشته و امسال با کل سرمایه‌گذاری‌ها در ۸ سال اخیر برابری خواهد کرد.

برخی تخمین‌ها حاکی است درآمد حاصل از فروش بازی و سخت افزارهای مرتبط با آن تا سال ۲۰۲۳ به ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. البته این یک تخمین بدبینانه است و رقم واقعی می‌تواند بسیار بالاتر باشد. شرکت‌های فعال در حوزه فناوری حضوری رو به رشد در بخش سرمایه‌گذاری دارند و انتظار می‌رود این حضور فراگیرتر شود. در سال‌های آینده عامل اصلی رشد صنعت بازی‌های رایانه‌ای در جهان، گسترش استفاده از تلفن‌های هوشمند است و از آنجا که بیشترین رشد استفاده از این ابزار در اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه رخ خواهد داد، می‌توان گفت اقتصادهای یاد شده بازارهای بسیار پرظرفیت برای بازی‌های رایانه‌ای هستند. البته در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز ظرفیت‌ها کم نیست. اما جمعیت کشورها در این مناطق در مقایسه با چین یا هند بسیار کمتر است.

بازارهای اروپایی، ژاپن و آمریکای شمالی رشد پایین تری خواهند داشت، زیرا تا اندازه زیادی اشباع هستند. شرکت‌های تولیدکننده بازی در این اقتصادها تلاش خواهند کرد از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور، سهم خود را در بازار بازی‌های رایانه‌ای حفظ کنند. به همین دلیل در سال‌های آینده بر میزان ادغام‌ها و تصاحب‌ها افزوده خواهد شد. در بین کشورهای در حال توسعه و نوظهور، آن دسته از کشورها که زیرساخت‌های فیزیکی و قانونی را برای رشد شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای بیشتر فراهم می‌کنند، سهم بالاتری از کل بازار جهانی این بازی‌ها تصاحب خواهند کرد. سرمایه‌گذاری استراتژیک در صنعت بازی‌های رایانه‌ای با چشم انداز بلندمدت انجام می‌شود و آن دسته از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران که عاقلانه‌تر وارد این بازار می‌شوند در آینده کنترل بازار را در اختیار خواهند داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:17مرداد1398 ، کدخبر: 3557503: www.donya-e-eqtesad.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین