پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۵۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ستاد ساماندهی سواحل در سال گذشته به صورت مرتب تشکیل شده و درجلسات آن مرتب بر پایش وضعیت سواحل، ارزیابی مستمر بر میزان و کیفیت اجرای برنامه ها و عملکرد سازمان های مسئول در امر سواحل را انجام شده است.

شعارسال: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: ستاد ساماندهی سواحل در سال گذشته به صورت مرتب تشکیل شده و درجلسات آن مرتب بر پایش وضعیت سواحل، ارزیابی مستمر بر میزان و کیفیت اجرای برنامه ها و عملکرد سازمان های مسئول در امر سواحل را انجام شده است.

به گزارش ایلنا، رضا مدرس در جلسه آزاد سازی سواحل با حضور خدمتگزار مشاور وزیر کشور، با اشاره به قوانین حریم سواحل در کشور، افزود: تعدد قوانین در خصوص ساخت و سازهای ساحلی و دخیل بودن دستگاه های اجرایی مختلف به این امر موجب تاخیر در انجام قوانین مرتبط با اراضی ساحلی شده است.

وی اضافه کرد: مهم ترین قانون، قانون اراضی مستحدث ساحلی در سال ۱۳۵۴ است که در خصوص حریم دریای آزاد خلیج فارس و دریای عمان و شمال کشور و تعیین حریم دریا است که از آخرین نقطه حد، مد آب به میزان ۶۰ متر در نظر گرفته شده است.

مدرس با اشاره به سند یکپارچه نوار ساحلی سطح استان، اظهار کرد: در این سند ICZM توسط سازمان بنادر و دریانوردی تهیه و مراحل تصویب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان انجام و جهت تصویب نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شد.

وی تصریح کرد: با توجه به مقیاس تهیه این طرح که در مقیاس ۲۵۰۰۰|۱ تهیه شده کلیات و نحوه چیدمان کاربری ها در پهنه نوار ساحلی مکان یابی گردیده که در آمایش سرزمینی استان هرمزگان بسیار تاثیرگذار بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به ICZM ، گفت: ICZM از سندهای توسعه ای مهم بر تصمیم گیری برای نوار ساحلی و کرانه خلیج فارس و دریای عمان محسوب می شود که این سند در هرمزگان تهیه و در ستاد ساماندهی سواحل استان تصویب شده است.

مدرس اضافه کرد: همچنین طرح تدقیق مدیریت سواحل استان بر اساس چشم انداز ترسیم شده و به عنوان نخستین طرح تدقیق مدیریت یک پارچه مناطق ساحلی کشور با مقیاس ۵۰۰۰|۱ تهیه شده است.

وی اضافه کرد: طرح تدقیق مدیریت سواحل استان می تواند در جانمایی و مکان یابی کاربری مرتبط با ساحل و فعالیت های دریا محور بسیار تاثیرگذار و عملکرد بهینه ای در توزیع فعالیت ها در نوار ساحلی داشته باشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا،تاریخ انتشار:30  مرداد98،کدخبر: www.ilna.ir،800613

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
1
همچنین طرح تدقیق مدیریت سواحل استان بر اساس چشم انداز ترسیم شده و به عنوان نخستین طرح تدقیق مدیریت یک پارچه مناطق ساحلی کشور با مقیاس ۵۰۰۰|۱ تهیه شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
حداقل 40 درصد سواحل دست نیروهای دولتی است
ناشناس
Germany
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
0
1
از دوره احمدی نژاد قرار بود اجرا بشود،چی شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین