پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
محمدرضا پورمحمدی که امروز جمعه به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مسئولان استانی در جنگل های ارسباران حضور دارد، به خبرنگاران گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، امروز سه فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران عازم منطقه حادثه‌دیده شدند.
شعار سال: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور سه فروند بالگرد هوانیروز در جنگل‌های ارسباران برای پشتیبانی هوایی گفت: یک فروند بالگرد آب‌پاش نیز به منطقه اعزام شده است.

محمدرضا پورمحمدی که امروز جمعه به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و مسئولان استانی در جنگل های ارسباران حضور دارد، به خبرنگاران گفت: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته، امروز سه فروند بالگرد برای مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران عازم منطقه حادثه‌دیده شدند.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی در چند نقطه از جنگل‌های ارسباران در محدوده شهرستان خداآفرین از چند روز پیش آغاز شده بود که با تلاش نیروهای عملیاتی و امدادی، به جز در یک نقطه، در بقیه نقاط آتش به طور کامل مهار شده است.

پورمحمدی گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی و عدم امکان دسترسی نیروهای امدادی به منطقه، پیگیری‌های لازم برای اعزام بالگردهای اطفای حریق انجام شده بود که در نهایت با هماهنگی دستگاه‌های مسئول، صبح امروز دو فروند بالگرد برای انتقال نیروها عازم منطقه شدند.

وی افزود: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در یک نقطه باقی‌مانده نیز مهار شده است، یک فروند بالگرد آب‌پاش نیز برای لکه‌گیری و جلوگیری از بروز مجدد آتش‌سوزی عازم منطقه شده است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از حساسیت رسانه‌ها نسبت به جنگل‌های ارسباران، از فعالان رسانه و خبر خواست تا اخبار موثق و معتبر را از ستاد مدیریت بحران استان دریافت کنند.
استاندار آذربایجان شرقی صبح امروز پس از نشست ویژه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به همراه رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و سایر مسئولان استانی برای نظارت بر عملیات مهار آتش‌سوزی در جنگل‌های ارسباران، عازم شهرستان خداآفرین شد.

جنگل های ارسباران در شمال شرق و شمال آذربایجان شرقی به دلیل آنچه خطای انسانی اعلام می شود، دچار آتش سوزی شده و به رغم اطفای چندباره آتش و شروع مجدد آن به علت کوهستانی و بادخیز بودن منطقه، تاکنون بیش از ۳۰۰ هکتار جنگل خاکسستر شده  است.

جنگل های ارسباران با ۱۶۴ هزار هکتار وسعت از بکرترین مناطق جنگلی ایران به لحاظ تنوع گونه های گیاهی و جانوری آن شمرده می شود، به گونه ای که گفته می شود ۱۵ تا ۲۰ درصد مجموع گونه های گیاهی شناخته شده کشورمان در این لکه جنگلی یافت می شود.

جنگل های ارسباران که در شمال و شمال شرق تبریز در محدوده شهرستان های ورزقان، کلیبر، خداآفرین و جلفا پراکنده شده است، علاوه بر تنوع و غنای ژنتیکی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی نیز حایز اهمیت فراوان است.

همین ویژگی ها سبب شده که پرونده جنگل های ارسباران برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:1شهریور1398،کدخبر:83447665،www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۳
0
0
چند روزه داره میسوزه؟ از قصدی بوده واقعا یا غیرعمد بوده هرچی که بوده البته باید سریعا فکری به حالش کرد خیلی به محیط زیست آسیب میزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین