پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
امام جمعه تبریز از ناهماهنگی و بی برنامگی سازمان مدیریت بحران کشور در کنترل آتش سوزی جنگل های ارسباران انتقاد کرد.

شعار سال: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آتش سوزی گسترده در جنگل های ارسباران از تلاش مسئولان محلی و استانی در مهار این آتش سوزی تشکر کرد و خطاب به وزیر کشور گفت : آقای رحمانی! ستاد بحران کشور چه وظیفه ای هنگام بروز این حوادث دارد ؟! چند روز از آتش سوزی این جنگل ها سپری شده اما کسی نمی تواند آن را به طور کامل خاموش کند و نزدیک به 300 هکتار طعمه حریق شده است.
وی ادامه داد : اگر ستاد بحران با دیگر نهادها مشکل دارد و اگر سازمان مراتع ، جنگل ها و آبخیزداری با دیگر سازمان ها مشکل دارد مردم چه گناهی دارند که حجم گسترده ای از این ذخیره گاه جنگلی به خاکستر تبدیل شود؟!
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به تماس های تلفنی خود با مسئولان کشوری و فرماندهان ارشد نظامی گفت : با پیگیری های سردار خرم فرمانده سپاه عاشورا و استاندار هلی کوپترها وارد میدان شده اند اما طبق اعلام ستاد بحران این بالگردها مجهز به آب پاش نیستند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با انتقاد از نبود امکانات لازم برای مهار آتش گفت : چند صد میلیون برای هزینه کردن در این حوزه پولی نیست که مسئولان لنگ آن باشند اگر قبلا اعلام میکردند ما از خیران در حوزه کمک می گرفتیم.
وی گفت: برای بررسی آخرین وضعیت منطقه بعداز نماز شخصا در مناطق حادثه دیده حاضر خواهم شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به رونمایی از جدیدترین سامانه پدافند هوایی کشور تصریح کرد: باور 373 عنوان سامانه جدید ، پیچیده و مهم پدافتد هوایی کشور است که طراحی ،ساخت و تست و عملیاتی کردن آن در کمتر از یک دهه به دست متخصصان ایرانی انجام گرفته است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه این سامانه برتر از سامانه های مشابه آمریکایی است گفت : با توجه به بد عهدی و بی تعهدی روسیه در تحویل سامانه اس 300 ،با اتکا به توان داخلی شعار ما می توانیم در صنعت دفاعی و بومی سازی تسهیلات نظامی بار دیگر به ثمر نشست.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: این موفقیت بر پایه سه باور امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و آن باور به خدا ، باور به مردم و باور به خود است که امروز با اعتماد به جوانان به ثمر نشسته است.
وی با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس گفت : یکی از شرایطی که کاندیدا های مجلس باید داشته باشند سعه صدر است و عامل موفقیت افرادی که به این میدان وارد می شوند داشتن سعه صدر در برابر انتقاد ها و دشمنان است.
امام‌جمعه تبریز از مردم خواست در زمان رای گیری به ویژگی سعه صدر در نامزد های انتخاباتی توجه داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه خطبه ها با تجلیل از هیات های حسینی در تکریم و بزرگداشت عید بزرگ غدیر تاکید کرد : عزاداری های ماه محرم را به شکل سنتی قوام و دوام ببخشید و ساعات عزاداری های خیابانی را به شکلی تنظیم کنید که مخل آسایش شهروندان خصوصا افرادی که در بستر بیماری نباشید.
نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه ها امیرالمومنین علی علیه السلام را قائم مقام رسول خدا از نظر علم ، تقوا و تدبیر در امور دینی دانست و اضافه کرد: امام علی علیه السلام همه زمینه ها را برای تحقق آرزوهای شوم کفار کور کرد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: کفار امید داشتند چون حضرت پیامبر فرزند پسری ندارد پس کسی نمی تواند اهداف ایشان را دنبال کند اما واقعه غدیر و امامت و ولایت حضرت علی علیه السلام باعث شد اندیشه های کج دار و مریض کفار با شکست همراه شود.
وی با بیان اینکه با مرور تاریخ معاصر کشورمان این موضوع در انقلاب اسلامی ایران هم قابل مشاهده است گفت : دشمنان اسلام تلاش کردند تا در زمان حیات امام راحل به انقلاب ضربه برنند تا اهداف آن تحقق پیدا نکند.
خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره بی نتیجه بودن این تلاش های مذبوحانه بیان کرد : دشمنان ما فکر می کردند بعد از امام می توانند آرزوهای شوم خود را دنبال کنند اما هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز ، به ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان عزت بخشیده و آرزوهای دشمنان را ناکام گذاشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ 1 شهریور 98، کد مطلب: 40 2506784: www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین