پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
لایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان مجدداً روی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

شعار سال: سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به این که مجددا شورای نگهبان به لایحه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان متولد شده از مادران ایرانی، ایراد گرفته بود ایرادات آن به کمیسیون قضایی رسیده و در دستور هفته قرار دارد.

وی افزود: دستور هفتگی هفته آینده کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی ایرادات شورای نگهبان بهلایحه اعطای تابعیت به فرزندان مادران ایرانی و پدران خارجی است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امیدواریم دوباره از طریق گفت‌وگو و رایزنی با شورای نگهبان بتوانیم این ایراداتبرطرف شده و مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار گرفته و تصویب و ابلاغ شود تا زودتر کودکان زیادی که اکنون هویتشان مشخص نیست و بلاتکلیف مانده اند به عنوان سرمایه‌های انسانی تعیین تکلیف شوند که قطعاً برای آینده ایران موثر خواهند بود.

وی در خصوص جزئیات ایرادات شورای نگهبان به لایحه مزبور خاطرنشان کرد:شورای نگهبان «اطلاق اعطای تابعیت، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد» و « اطلاق اعطای پروانه اقامت به پدر، نسبت به مواردی که خوف بروز مشکلات و مسائل امنیتی وجود داشته باشد» را خلاف موازین شرع و مغایر بند پنج اصل سوم قانون اساسی می‌داند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 1 شهریور 98، کد مطلب: 13980601000247: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
هرچی تابعیت ایران و نگیرن که بهتره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین