پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد از بهره برداری ۵۸ طرح با ۱۹۳ میلیارد ریال هزینه به مناسبت هفته دولت در استان خبر داد و گفت: این طرح‌ها مربوط به توسعه ، ساخت شبکه‌ها ، اصلاح بهینه‌سازی شبکه‌ها و تامین روشنایی است.

شعارسال: آرش نواب روز سه شنبه در چهارمین روز بزرگداشت هفته دولت ( دوم تا هشتم شهریور ماه) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های مختلف استان احداث، تکمیل ، تجهیز و بهره برداری شده است.

استان یزد ۱۰ فرمانداری دارد

وی در ادامه تعداد مشترکان برق استان را ۶۸۱ هزار و ۸۴۳ مشترک اعلام کرد و اظهار داشت: ۸۱ درصد مشترکان خانگی و مابقی صنعتی و تجاری هستند.

نواب همچنین طول شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف استان را ۱۹ هزار و ۱۰۹ کیلومتر ذکر کرد که به گفته وی ۱۰ هزار و ۶۶۶ کیلومتر آن فشار متوسط و بقیه ضعیف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد میزان خاموشی سالانه برق به ازای هر مشترک را ۶۸ دقیقه ذکر کرد و یادآور شد: در حالیکه میانگین کشوری این عدد ۸۸۰ دقیقه است و یزد در میان ۳۱ استان کشور از لحاظ کمترین میزان خاموشی در صدر قرار دارد.

وی میزان تلفات برق استان را ۶.۱۳ درصد ذکر کرد و گفت: در حالیکه میانگین کشوری ، ۱۰.۳ درصد است و یزد در این زمینه نیز رتبه نخست را دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد مشترکان صنعتی استان را ۱.۷ درصد بیان کرد و گفت: این رقم در کشور هفت دهم درصد است.

وی میزان فروش انرژی استان را پنج میلیون مگاوات بیان کرد و افزود: ۵۳.۸ درصد فروش انرژی مربوط به بخش صنعت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق یزد با اشاره به حذف قبض کاغذی برای مشترکان گفت: از اول مردادماه گذشته در شهرستان‌های ابرکوه، بافق، خاتم و بهاباد و از ابتدای مهرماه آینده قبوض کاغذی برق در استان حذف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۹۹.۷۳ درصد خانوارهای استان از نعمت برق برخوردار هستند افزود: در حال حاضر ساکنان ۹۹۲ روستای استان به برق دسرستی دارند و در مجموع روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از این نعمت بهره‌مند هستند.

به گفته نواب همچنین ۹۶.۲ درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد برق دارد.

استان یزد در سرشماری عمومی سال ۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ در صد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها ، آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:5شهریور1398 ، کدخبر: 83453570: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین