پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۹۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۳
استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه فضاسازی های اخیر در خصوص بازداشت سرپرست فرمانداری یکی از شهرهای استان تسویه حساب سیاسی و شخصی بود، گفت: در خصوص شیوه بازداشت سرپرست فرمانداری فراهان گلایه مندم.

شعارسال: سید علی آقازاده در دیدار مردمی با مردم فرمهین در مسجد جامع این شهر با اشاره به اتفاقات اخیری که در این منطقه بوجود آمد، اظهار کرد: متاسفانه برخی در اتفاقات اخیر دست به سیاسی کاری زدند و بدون اینکه مطلع از واقعیت باشند درصدد گل آلود کردن آب و گرفتن ماهی بودند.

وی در خصوص بازداشت سرپرست فرمانداری فراهان گفت: سرپرست فرمانداری فراهان روز شنبه بازداشت شد و نه بنده و نه اعضای شورای تامین استان از این موضوع اطلاع نداشتند. روز شنبه اولین روز هفته دولت بود و همزمان دو معاون رئیس جمهور میهمان استان مرکزی بودند و در این میان خبر بازداشت سرپرست فرمانداری فراهان منتشر شد.

رئیس شورای تامین استان مرکزی با اشاره به اینکه طبیعی است بازداشت افراد در تمامی بدنه اجرایی، قضائی و قانوگذاری کشور صورت گیرد، گفت: باید از دستگاه قضائی تشکر کرد که عرصه را بر هر کسی که بخواهد ظلم کند و با سوء استفاده از منابع کشور به نفع خود اقدام کند، تنگ می‌کند.

وی ادامه داد: اگر این فردی که بازداشت شده است مجرم بود یا اتهامی داشت که البته باید رسیدگی شود زیبنده نبود که در هفته دولت و در زمانی که استان مرکزی میهمان دو معاون رئیس جمهور بود بازداشت شود و این امکان وجود داشت که این بازداشت پس از هفته دولت صورت گیرد. بازداشت این مسئول در حالی صورت گرفته است که مدیران ارشد استان از این موضوع بی اطلاع بودند.

استاندار مرکزی افزود: شایسته بود چنانچه ایرادی به نحوه عملکرد این مدیر شهرستانی وارد بود مراتب را به استاندار منعکس و از او می خواستند که شخصا به این موضوع ورود کند و نسبت به عزل فرد خاطی اقدام می‌کرد که بنده اعلام می‌کنم که حتما چنین کاری را انجام می‌دادم اما این نوع برخورد و اقدام منجر به سوء استفاده عده‌ای شد. بنده به قدری با مدیران استان تعامل دارم که حاضر بودم فرد مدیر را عزل کنم تا بررسی و تحقیقات در خصوص اتهام وارده صورت گیرد. کمااینکه در گذشته چنین اقداماتی از سوی اینجانب صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رفت به جای اینکه این سروصداها راه بیفتد و برای مردم نگرانی و دغدغه بوجود آید و در فضای حقیقی و مجازی برخی اظهارات نسنجیده مطرح شود موضوع از طریق استاندار پیگیر می شد.

آقازاده در ادامه به جزئیات انتصاب سرپرست فرمانداری فراهان اشاره کرد و گفت: این فرد سه هفته قبل از بازداشت به سرپرست فرمانداری فراهان منصوب شده بود. طبیعی است که با تغییر یک فرماندار، معاون فرماندار به عنوان سرپرست موقت منصوب شود و سپس اقدام به انتصاب فرماندار جدید شود که در خصوص سرپرست فرمانداری فراهان نیز با طی تمامی مراتب قانونی و استعلامات صورت گرفته اقدام شد و در زمان امضای حکم سرپرستی تمام استعلامات مبنی بر اینکه معاون فرماندار می‌تواند سرپرست فرمانداری شود پیوست شده بود و هیچ اقدام غیرقانونی و غیرعرفی صورت نگرفته بود و تماما براساس قانون و ضوابط صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه ای برای انتصاب سرپرست فرمانداری فراهان به عنوان فرماندار این شهرستان در نظر نبود، افزود: رایزنی‌ها برای معرفی یکی از همکاران استانداری برای انتصاب به عنوان فرماندار فراهان آغاز شده بود.

آقازاده با اشاره به اینکه فرد بازداشت شده مجرم نیست و صرفا به دلیل چند اتهام در موضوعات مختلف بازداشت شده است، افزود: آنهایی که مدعی تقوا داشتن هستند و دم از تقوا می زنند و ما نیز از آنها الگوبرداری می کنیم نباید از یک تریبون رسمی و یا غیررسمی این فرد متهم را محاکمه و مجرم پندارند و از مقام بالادستی بخواهند اقدامات سلبی انجام دهد. اینکار نشان از تبلیغات سیاسی دارد و جز تسویه حساب‌های شخصی و سیاسی چیز دیگری نیست.

وی روش بازداشت این مسئول را ناپسند دانست و با تاکید بر حفظ آرامش و وحدت در جامعه گفت: باید در جامعه به دنبال حفظ انسجام برای مقابله با دشمنان نظام باشیم. پرداختن به این موضوعات موجب تشدید اختلاف در جامعه و تضعیف اعتماد مردم به نظام خواهد شد. باید به دنبال تقویت وحدت در تمامی سطوح جامعه باشیم.

استاندار مرکزی گفت: دوستانی که در جریان این بازداشت بودند اذعان کردند که در خصوص بازداشت این مسئول در چنین روزی و نیز عدم اطلاع رسانی به مدیران ارشد استانی اشتباه کردند. چرا باید اقدامی کرد که برای جامعه هزینه بردار باشد. باید صبر کرد تا دادگاه صالحه اتهام وارده را بررسی کند، رای دادگاه برای همگان حجت است و همه ما نیز تابع قانون هستیم. دادگستری شهرستان فراهان نیز حکم تعلیق برای این فرد صادر کرده است تا رسیدگی قضائی صورت گرفته و منجر به صدور رای شود.

وی تصریح کرد: در خصوص شیوه بازداشت سرپرست فرمانداری فراهان گلایه مندم و می شد که خیلی بهتر مدیریت کرد. این موضوع منجر به سوال وزیر کشور از بنده شد. سوء استفاده از فضای سیاسی نکنیم و یک بیگناه که فعلا متهم است را برای مطامع سیاسی، مجرم نپپنداریم.

آقازاده افزود: از کسانی که ادعای تقوا دارند انتظار نداشتیم فضای متشنج ایجاد کنند و از این افراد و از فضایی که بوجود آوردند گلایه مندیم. مردم نیازمند خدمت صادقانه هستند و نباید از مردم به عنوان یک کالایی که از آنها می توان بهره برداری سیاسی کرد استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بزودی سرپرست جدید فرمانداری فراهان منصوب و در اولین فرصت فرماندار جدید نیز معرفی خواهد شد و به اتهام وارده فرد بازداشت شده نیز رسیدگی خواهد شد. به نامه و حکم دستگاه قضائی احترام می گذاریم چون قبول داریم در کشوری زندگی می کنیم که قانون ملاک است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:7شهریور1398 ، کدخبر: 891225: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین