پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۲۰۴
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گوگل قصد دارد تلفن های پیکسل خود را در یک کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام بسازد تا از تعرفه های تجاری ترامپ علیه چین خارج شود.

شعارسال: گوگل قصد دارد تلفن های پیکسل خود را در یک کارخانه قدیمی نوکیا در ویتنام بسازد تا از تعرفه های تجاری ترامپ علیه چین خارج شود.

 به نقل از بیزینس اینسایدر، گوگل در تلاش است تا كارخانه قدیمی نوكیا را در ویتنام دوباره راه اندازی كند تا تولید تلفن پیكسل خود را از چین دور كند.

این حرکت در اوج جنگ تجاری ایالات متحده و چین آغاز شده است ، اگرچه مشخص نیست که آیا گوگل چین را ترک می کند یا خیر. گوگل تنها شرکت آمریکایی نیست که به دنبال وابستگی کمتر به چین است. طبق گفته ها اپل ، آمازون ، مایکروسافت و دیگر شرکت ها نیز برنامه هایی برای تنوع بخشیدن به زنجیره تأمین خود تهیه کرده اند.

یکی از منابع آگاه وابسته به گوگل می گوید: "گوگلً چین را رها نمی کند و احتمالاً برخی فعالیت ها را در چین نگه می دارد. این شرکت آمریکایی می داند که اگر در مورد ساخت سخت افزار جدی باشد ، هرگز نمی تواند بازار گسترده چین را رها کند. با این حال ، آنها می فهمند که به دلیل بالا رفتن هزینه ها و شرایط بازار برای حمایت از تولید سخت افزار خود نیاز به ایجاد بازاری جدید در خارج از کشور دارند."

پیشتر گزارش شده بود که گوگل ، آمازون ، مایکروسافت ، دل و اچ پی به دنبال این هستند که بخش های بزرگ تولید خود را از چین دور کنند. طبق گزارش ها، اپل همچنین به دنبال تنوع بخشیدن به خط تولید خود در خارج از چین است و تولیدكنندگان كنسول بازی سونی ، مایکروسافت و نینتندو در ماه ژوئن با ارسال نامه ای مشترک با هشدار درباره آسیب نامتناسب ناشی از این تعرفه ها به مصرف كنندگان و مشاغل آمریکایی در این خصوص اطلاعیه دادند. "

اما با همه این اطلاعات بد نیست بدانید که جنگ تجاری تنها دلیلی نیست که شرکتهای فناوری آمریکایی از چین فاصله بگیرند افزایش هزینه های کارگری یکی دیگر از عوامل است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار 6 شهریور 98، کد خبر:498149 www.entekhab.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین