پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۰
برگزیدگان رویداد استارتاپی راه حسین (ع) با موضوع محرم و عزاداری، معرفی شدند.

شعارسال: همزمان با آغاز ماه عزاداری اباعبدالله حسین (ع) تعدادی از فعالان فرهنگی و اجتماعی در رویداد استارتاپی راه حسین (ع) را عنوان محرم و اربعین در آینه نوآوری گردهم آمدند. این روز‌ها با گسترش فناوری مسیر زندگی افراد هم تغییر کرده است و در این راه استارتاپ‌ها آیین مذهبی را هم با خود همراه کرده‌اند.

محمدامین صمیمی، مدیر شتاب دهنده فرهنگی و اجتماعی شفق در تشریح چگونگی برگزاری این رویداد که با حضور ۷۶ نفر از فعالان استارتاپی برگزار شده است، پرداخت و گفت: "ما در فضای کسب و کار‌های نوین و خلاقانه فعالیت می‌کردیم و این مسئله را دیدیم که این کسب و کار‌ها بیشتر در حوزه تجاری هستند، اما از چندسال گذشته به نتیجه رسیدیم که در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی هم می‌توان با رویکرد استارتاپی فعالیت کرد. وقتی این فعالیت‌ها را در دیگر کشور‌ها رصد کردیم، متوجه شدیم که جریان و ترندی در دنیا وجود دارد که تولید محصولات فرهنگی به این سمت رفته است تا نیاز‌های واقعی مشتریان خود را رفع کنند و مصرف این کالا‌های فرهنگی سبک زندگی آنان را می‌سازد، اما در ایران این مسئله خیلی جدی نشده است، در نتیجه شتابدهنده شفق را تاسیس کردیم تا به ترویج و حمایت از استارتاپ‌های فرهنگی-مذهبی و اجتماعی بپردازیم."

صمیمی با اشاره به اهمیت رخداد اربعین به عنوان یک رویداد فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: "در سال ۹۵ اولین رویداد نوآوری و اربعین را تحت عنوان «فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین» را در دانشگاه شریف برگزار کردیم که بازخورد خوبی داشت و بخشی از آنان توانست ادامه پیدا کنند. امسال ۷۶ نفر در این رویداد ایده پردازی و نوآوری ثبت نام کردند که ۳۴ ایده از میان آنان برگزیده شد و از بین آنان هم به به ۲۶ تیم نهایی رسیدیم که امروز اینجا حضور دارند و در حال کار هستند تا کار را اجرایی کنند و اقدامات خودشان را به داوران، سرمایه‌گذاران و مسئولان مربوط ارائه می‌دهند و امیدواریم که این ایده‌ها به ثمر بشیند. امسال سعی کردیم زمان برگزاری این رویداد را کمی زودتر برگزار کنیم تا تیم‌ها بتوانند ایده‌های خود را به محرم و اربعین برسانند و در همین راستا با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تهران و سازمان فضای مجازی سراج و حمایت مجموعه‌های فرهنگی خصوصی و دولتی آن را رویداد استارتاپی راه حسین (محرم و اربعین در آینه نوآوری) نام دادیم. "

مدیر شتاب دهنده فرهنگی و اجتماعی شفق در پایان تاکید کرد که در پایان این رویداد سه تیم غنچه (در زمینه واقعیت افزوده برای کودکان)، کهف (پوشش و طراحی مناسب بانوان در اربعین) و عزای پاک (کمپین پاکیزه سازی و بازیافت مناسبت‌های مذهبی بویژه در محرم و اربعین) به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را بدست آوردند که حائز جوایز ۱۰ و ۶ و ۴ میلیون تومانی شدند. همچنین سه تیم کربلاء یمن (کمپین هدیه قدم و صلوات و ... به مردم مظلوم یمن)، اخلاق حسینی (اپلیکیشن تمرین رفتار‌های اخلاقی الگوگرفته از آموزه‌های حسینی) و هیئت پلاس (سامانه تامین نیاز‌ها و خدمات مجالس حسینی) جوایزی برای ساخت محصول کسب نمودند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:10شهریور1398 ، کدخبر: 7055775: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
اقدامات فرهنگی در این ایام به حسین شناسی و شناخت واقع کربلا کمک به سزایی میکند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
0
0
این نوع مسابقات نه تنها کمک کننده به دین و شریعت نیست، حتی باعث تضعیف فعالیت استارت آپی می شود. لطفا سخیف و غیر مرتبط به مسائل تخصصی نپردازید.
استارت آپی را بولد کنید که مثلا برود زیارت از راه دور مجازی راه بیندازد برای کلیه اماکن مقدسه / مطالعه تطبیقی بین ادیان را توسعه بدهد/ تفسیر مفهومی قرآن را امان پذیر کند / تربیت اسلامی را مبتنی بر آیات و حدیث ساختاربندی کند و ....
لطفا دقت کنید که سطحی نگری نکنیم.
بانک اطلاعات نوحه محرم استار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین