پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
استاندار همدان گفت: هیچ مانع اجرایی در روند صادرات پذیرفتنی نیست و با عوامل آن برخورد خواهم کرد.
شعارسال: محمد ناصر نیکبخت در نشست کار گروه توسعه صادرات غیر نفتی استان اظهار داشت: با سازمان و دستگاه اجرایی که خودش را همراه و فرمانبر صادر‌کننده نداند، نمی‌توانم کار کنم.

وی دستورالعمل صادره در خصوص مشوق‌های صادراتی را بسیار راهگشا دانست و تصریح کرد: افراد توانمندی در حوزه صادرات داریم که باید موانع موجود،از مسیر اقدام آنان برداشته شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه صادرات یک امر بسیار مهم و با اهمیت است، خاطرنشان ساخت: همه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بایستی برای این مهم پای کار باشند و موانع را از مسیر آنها بردارند و مانعی سر راه آنان قرار ندهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از حقوق اساسی اقتصاد مقاومتی بحث صادرات است، تصریح کرد: اگر صادرات تقویت نشود زحمات ما در خصوص فعال کردن واحدهای تولید از بین خواهد رفت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه صادرات به عنوان یک دغدغه مورد توجه قرار گیرد، یادآورشد: برای ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال، رفع موانع تولیدی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفت محور صادرات امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نیکبخت با بیان اینکه صادرات ناجی، کمک‌کننده واحدهای تولیدی است، خاطر نشان ساخت: صادر کنندگان و هر فعال اقتصادی باید مطالبات دولت را پرداخت کند، اما اگر در جایی نیز در حق آنها اجحافی می‌شود باید از آن جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: بانک توسعه صادرات به عنوان بانک مادر در بحث صادرات بایستی منابع مالی در این خصوص را تامین کند و در صورت نیاز از سایر بانک‌ها کمک گرفته شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: در سه ماه نخست امسال 145 میلیون و 776 هزار دلار کالا از استان همدان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از روزنامه جمهوری اسلامی، صفحه 11، تاریخ انتشار: شنبه 2 مرداد 1395، شماره 10645.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین