پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه ایرانشهر نیاز به افزایش ظرفیت سردخانه و بسته بندی خرما دارد، گفت: بیش از ۲۵ هزار تن خرما تاکنون از سطح نه هزار هکتار از نخیلات این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، مجید فیاضی اظهار کرد: ایرانشهر با بیش از نه هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ٧٠ رقم خرما در ایرانشهر تولید می‌شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ‌شکن، هلیله و زاهدی از معروف‌ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با بیان اینکه بیش از ٧٠درصد خرمای تولیدی این شهرستان از ارقام ربی و مضافتی است گفت: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای منطقه توسط واسطه‌ها خریداری و به نام شهرستان‌های دیگر عرضه شود.

وی تصریح کرد: ایرانشهر دارای هشت سردخانه با ظرفیت بیش از۱۷ هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر ارسال می‌شود.

فیاضی اظهار داشت: بیش از پنج هزار نفر در ایرانشهر به کار تولید خرما اشتغال دارند که با راه‌اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می‌توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی در منطقه نیز باشیم.

وی ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از اوایل مرداد شروع و تا اواخر مهر ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر پیش بینی کرد: تا پایان فصل برداشت بیش از ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 21 شهریور 98، کد مطلب: 13980621000464: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
به به خرما پزون میشه ها
ناشناس
Netherlands
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
0
0
وقتی سردخانه کم باشن چی میشه خرما خراب میشه خیلی از محصولات نابود میشه باعث افزایش قیمت که میشه به مردم آسیب میزنه به کشاورز نخل دار هم آسیب میزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین