پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۰۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
دو روز پیش، «کریس مورفی»، سناتور آمریکایی در حساب کاربری خود در توئیتر از موافقت ترامپ برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل توقف کاهش تعهدات تهران در برجام خبر داده است.
شعار سال:یک کارشناس مسایل آمریکا می‌گوید: موافقت ترامپ با پیشنهاد خط اعتباری مکرون درست نیست،هفته گذشته آمریکا علاوه بر اینکه پاسخ جدی و منفی به پیشنهادات فرانسه داد، تحریم‌های جدیدی را هم علیه ایران اعمال کرد تا نشان دهد که در پاسخ به فرانسه قاطع است.

 دو روز پیش، «کریس مورفی»، سناتور آمریکایی در حساب کاربری خود در توئیتر از موافقت ترامپ برای پرداخت ۱۵ میلیارد دلار به ایران در مقابل توقف کاهش تعهدات تهران در برجام خبر داده است.

کریس مورفی گفت: ترامپ به ایران ۱۵ میلیارد دلار برای بازگشت به توافقی می دهد که او خود، آن را رد و پاره کرد.

اعطای ۱۵ میلیارد دلار به ایران یکی از مهم‌ترین بخش طرح پیشنهادی رئیس جمهور فرانسه است، این در حالی است که شبکه پرس‌تی‌وی از ناکامی پاریس برای همراه کردن واشنگتن با طرح خود برای اعطای یک خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری به تهران خبر داده است.

این شبکه در پیامی توییتری گزارش داد: «منابع به پرس‌تی‌وی گفتند که فرانسه نتوانست ایالات متحده را درباره موافقت کردن با خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری برای ایران قانع کند».

فواد ایزدی، کارشناس مسایل آمریکا در مورد اظهارات کریس مورفی، سناتور دموکرات کنگره آمریکا مبنی بر پذیرفته شدن پیشنهادات فرانسه از سوی ترامپ، اظهار داشت: کرسی مورفی دموکرات بوده و مخالف سیاست‌های ترامپ هم است، مورفی در توییتی که منتشر کرده است لینکی به یک نشریه آمریکایی داده است که ترامپ در حال بررسی کردن این موضوع است لذا نمی‌توان گفت این خبر درست است چراکه هیچ منبع رسمی نداشته و از طرفی هم هفته گذشته آمریکا علاوه بر اینکه پاسخ جدی و منفی به پیشنهادات فرانسه داد، تحریم‌های جدیدی را هم علیه ایران اعمال کرد تا نشان دهد که در پاسخ به فرانسه قاطع است.

به دنبال مذاکره با ایران نیستند

وی به اعلام آمادگی آمریکا برای دیدار با رییس‌جمهور ایران اشاره کرد و گفت: اعلام آمادگی آمریکا برای دیدار با مقامات ایرانی، خبر جدیدی نیست، آمریکایی‌ها خواستار این هستند تا ایران را بر سر مسایل منطقه‌ای و موشکی به پای میز مذاکره آورده و ابزارهای قدرت ایران را تضعیف نمایند، لذا به دنبال مذاکره با ایران نیستند بلکه به دنبال فشار و تضعیف ایران هستند.
آمریکا به دنبال تضعیف ابزارهای قدرت ایران است/یا:اعمال تحریم های جدید علیه ایران در تناقض با پیشنهادات فرانسه/یا :ترامپ به دنبال مذاکره با ایران نیست/یا:دونالد ترامپ اگر خواهان مذاکره با ایران بود، پیشنهادات فرانسه را می‌پذیرفت
این کارشناس مسایل آمریکا در مورد برکناری جان بولتون گفت: نمی‌توان گفت که برکناری جان بولتون توسط ترامپ، به معنای پذیرفتن شروط ایران و باز کردن باب مذاکره با ایران است چراکه جان بولتون اختلافات زیادی بر سر مسایل ونزوئلا، چین، کره شمالی و روسیه با دونالد ترامپ داشته است، سیاست‌های جان بولتون در مورد همه کشورها بسیار افراطی و تند بوده است و بارها رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود که باید جلوی زیاده‌گویی‌های بولتون را گرفت اما از طرفی، فردی هم که به جای بولتون بیاید، ادامه سیاست‌های تند آمریکا را دنبال خواهد کرد چراکه این روند همواره ادامه داشته و این سیاست‌های خصمانه علیه ایران با خروج بولتون تمام نخواهد شد.

*دولت نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود

ایزدی در مورد اینکه آیا دیداری بین ترامپ و روحانی رخ خواهد داد، گفت: قاعدتا دولت اشتباهی که در برجام را انجام داد، را نباید تکرار کند، به قول معروف نبایداز یک سوراخ دوبار گزیده شود. همانطور که بارها گفتیم در برجام ما امتیاز نقد دادیم و نسیه گرفتیم که البته همان را هم دریافت نکردیم لذا دولت نباید دوباره برجام دیگری را به وجود بیاورد.

وی خاطرنشان کرد: دونالد ترامپ اگر خواهان مذاکره با ایران بود، پیشنهادات فرانسه را می‌پذیرفت، اما موضوع اصلی این است که ترامپ نیز همانند اوباما به این علت که در سیاست خارجی موفق عمل نکرده است، خواهان دیدار با رییس‌جمهوری ایران است تا برای خود در انتخابات آینده موفقیتی را کسب نماید لذا دیدار و مذاکره با آمریکایی که هیچ‌گاه بر سر تعهداتش باقی نمانده در این وضعیت فعلی ممکن نیست.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف،تاریخ انتشار:24شهریور1398،کد خبر:3980623107،www.alef.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
0
0
پای مذاکره نشستن ایران یعنی نقد را ول کند بچسبد به نسیه ، آن هم مذاکره با ترامپ دیوانه ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین