پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
‌معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه شهر استان سینما وجود دارد اما استقبال چشمگیری نمی شود.

شعارسال: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه شهر استان سینما وجود دارد اما استقبال چشمگیری نمی شود.

‌محمدعلی پیرسبزی ، افزود: در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت سینما داریم.

وی بیان کرد: معمولا مطرح می شود که شهر یاسوج مرکز استان سینما ندارد اما هم اکنون سالن آمفی تئاتر ارشاد استان به دستگاه های جدید دیجیتال مجهز شده و به عنوان سینما هنر فعالیت دارد که در این سینما فیلم های به روز برای علاقمندان نمایش داده می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه بین وزارت ارشاد و شهرداری یاسوج قرار است که در ترمینال قدیم یاسوج پردیس سینمایی ایجاد می شود، به طوری که پنج سالن سینما در این پردیس با ظرفیت های مختلفک‌(200، 150 ،75 و 50 نفری) ساخته و احداث خواهد شد.

پیرسبزی گفت: از سال 90 که سینما دنای یاسوج جهت بازسازی تخریب شد سالن ارشاد استان جهت نمایش فیلم ها به عنوان سینما مجهز و راه اندازی شد.

وی اظهار کرد: در شهر گچساران دو سینمای نفت و سینمای قدیمی وجود دارد که سینمای نفت هم اکنون فعالیت دارد و سینمای قدیمی نیز اخیرا واگذار شده که در آینده نزدیک مجددا راه اندازی می شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سینما دهناد شهر دهدشت نیز فعال است.

پیرسبزی در خصوص استقبال از سینماهای استان بیان کرد: به روز بودن فیلم ها در استقبال از سینماها نقش مهمی دارد، در روزهای عادی استقبال از سینماهای استان چشمگیر نیست اما در هنگام برگزاری جشنواره ها استقبال خیلی خوبی می شود‌ که نیاز است برخی دستگاه ها از جمله دستگاه های فرهنگی برای تبلیغ و مشارکت مردم و خرید بلیط همکاری کنند.

وی تاکید کرد: طبق هماهنگی های صورت گرفته و با همکاری وزارت ارشاد دنبال و پیگیر هستیم که دو سالن در شهرهای لیکک و سی سخت به عنوان سینما و نمایش فیلم تجهیز شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سه مرکز شهرستان (باشت، چرام و لنده) باقیمانده استان نیز بیان کرد: این شهرها نه تنها سینما بلکه سالن هم ندارند که با تدابیر اندیشیده شده با سه دستگاه سیار در این شهرها اقدام به پخش فیلم می کنیم. همچنین در برخی روستاهای استان نیز فیلم پخش می شود.

پیرسبزی درخصوص وضعیت زمین سینمای تخریب شده یاسوج تصریح کرد: حتما باید یک طبقه از ساختمان چند طبقه در حال ساخت در این زمین به سینما اختصاص داده شود.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار: 16 شهریور1398،کدخبر: 98062612373،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین