پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
چندی پیش روزنامه خراسان رضوی در گزارشی به نبود سینما در تربت حیدریه طی یک دهه گذشته اشاره کرد اما حالا شواهد این گونه نشان می دهد که شاید امید مردم این شهر از داشتن سینما نا امید شود.

شعار سال: سینما ۲۲ بهمن تا سال ۸۴  فعال بود و در آن سال برای بازسازی و ترمیم تخریب شد اما مراحل بازسازی آن هرگز آغاز نشد. ابتدای تیرماه امسال ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان سینمایی کشور در بازدید از نقاط مختلف پیشنهادی برای مکان یابی محل ساخت، در جلسه ای با مدیران تفاهم نامه ای به مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان امضا می‌کند تا این بازدید مقدمات احداث پردیس سینمایی امید را در مکان پیشنهادی یعنی باغ ملی فراهم  آورد.چند ماه بعد شورای شهر تربت حیدریه باغ ملی را برای ساخت مناسب نمی داند و جای دیگری را به نام پارک مینو پیشنهاد می‌دهد که دوباره این مکان مورد موافقت سازمان سینمایی قرار نمی‌گیرد.

زمان در حال تلف شدن است تا این که بر اساس شنیده ها قرار بوده، شهرداری تربت حیدریه تا تاریخ ۱۰ بهمن زمین محل ساخت پردیس را پس از تایید کارگروه شهرستانی متشکل از فرمانداری،اداره فرهنگ و ارشاد،شورای شهر وشهرداری به سازمان سینمایی معرفی کند تا مجوز ساخت و پرداخت تسهیلات و همچنین سایر مراحل قانونی آن صادر شود. به گفته مجتهدی شهردار تربت حیدریه فراخوان اول جذب سرمایه گذار توسط شهرداری انجام شد اما فقط دو سرمایه‌ گذار مایل به مشارکت در ساخت این پردیس شده اند. در صورتی که باید طبق قانون در مرحله اول فراخوان جذب سرمایه گذار سه نفر خواهان مشارکت می بودند. این در حالی است که شهرداری فراخوان خود را ۸ بهمن اعلام می‌کند و تا ۱۰ بهمن فرصت داشته تا زمین مربوط را به سازمان سینمایی معرفی کند که این کار انجام نمی شود.

محمد حسن زاده ریاست اداره فرهنگ و ارشاد تربت حیدریه می گوید:  رایزنی آقای شهردار با آقای حیدری خلیلی معاون سازمان سینمایی کشور انجام شده است، مهلت ارائه زمین را تا تاریخ ۲۳ بهمن تمدید کرده ایم و براساس مصوبه شورای اسلامی شهر هم فراخوان جذب سرمایه گذار تمدید شده است.شهردار تربت حیدریه  با تایید این که زمان بیشتری برای ارائه فراخوان دوم از سازمان سینمایی گرفته شده است می‌گوید: در مرحله اول فراخوان طبق قانون باید سه نفر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی‌ می کردند که فقط دو نفر این اقدام را انجام دادند و فراخوان اول به نتیجه ای نرسید. مجتهدی می افزاید: تا بیست و سوم  بهمن مهلت قانونی داریم تا سرمایه گذار جذب شود و تمدید این زمان از دست ما خارج است. او می افزاید: تا ۲۳ بهمن اگر دوستانی آمدند و اعلام آمادگی‌ کردند که کار انجام می شود در غیر این صورت ممکن است این امتیاز از تربت حیدریه سلب شود. وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر این که آیا تغییر نظر شورای شهر در مکان یابی اولیه محل ساخت پردیس باعث اتلاف زمان و احتمالا از دست رفتن این امتیاز از تربت حیدریه خواهد شد می‌گوید: این سوال را باید از دوستان شورای شهر بپرسید اما ما همه تلاش خودمان را کرده ایم و بخش های مختلفی در تصمیم گیری ها مثل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سهیم هستند. او می افزاید: ما متاسفانه در شهر تربت حیدریه در همه حوزه ها با بضاعت محدود زمین روبه رو هستیم و در خیلی از موارد با این محدودیت مواجه ایم.

رئیس شورای اسلامی شهر تربت حیدریه می گوید: ما هیچ وقت دوست نداریم امتیاز ساخت سینما پردیس از تربت حیدریه برود اما به نظرم درصد ماندن سینما امید 50-50 است. او علت را این گونه بیان می‌کند که اگر سرمایه گذاری اعلام آمادگی‌ کند، ما باید مکانی را که مورد قبول مسئولان بالادستی فرهنگ و ارشاد و سازمان سینمایی کشور است، پیشنهاد دهیم. این در حالی است که ما این طور جایی را در شهر کمتر داریم. شاید سرمایه گذار مکانی را که در مرکزیت شهر باشد، برای ساخت سینما حاضر نباشد ارائه کند و احتمالا به حاشیه شهر کشانده می شود و این احتمال وجود دارد که مورد موافقت سازمان سینمایی قرار‌نگیرد. این راهی است که ما طی‌کرده ایم و باید منتظر باشیم تا ببینیم در روزهای بعد چه رخ خواهد داد. نبود زمین در موقعیت مناسب مهم ترین مشکل ما در این ماجراست.سید مهدی وقفی در خصوص موافقت نکردن شورای شهر با ساخت پردیس در باغ ملی می‌گوید: به نظر من  مکانی مثل باغ ملی به عنوان یک میراث ماندگار و قدیمی‌ را اگر قرار باشد تکه تکه کنیم چیزی در آینده از آن باقی نخواهد ماند.حالا به نظر می رسد باید منتظر ماند و دید بالاخره شهری که از تاریخ ساخت اولین سینمای آن ۸۱ سال می‌گذرد، آیا ظرف چند روز آینده دارای سینما می شود و پردیس سینمایی امید مردم شهری را که بیش از یک دهه سینما ندارند، امید وارمی‌کند یا نا امید؟

شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: 21بهمن1398 ، کدخبر: 233259: khorasanrazavi.khorasannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین