پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۳۹۱۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سرقت از مسجد جامع اردستان در یک ماه گذشته سه یا چهار بار اتفاق افتاده است.

شعارسال: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان گفت: سرقت از مسجد جامع اردستان در یک ماه گذشته سه یا چهار بار اتفاق افتاده است.

 در هفته‌های گذشته تاکنون چند خبر از سرقت در بخش‌های مختلف مسجد جامع و خیابان‌های اطراف آن در فضای مجازی انتشار یافت که با واکنش‌های مختلف کاربران و مردم مواجه بود.

مهدی مشهدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: روز گذشته با اطلاعی که از اهالی مسجد جامع پیدا کردیم متوجه شدیم سارق و یا سارقان اقدام به سرقت مقدار قابل توجهی تأسیسات برقی در مسجد جامع اردستان کردند.

وی با بیان اینکه سرقت در مسجد جامع اردستان در یک ماه گذشته سه یا چهار بار اتفاق افتاده است، افزود: سرقت‌ها باعث ایجاد هزینه‌های زیاد و مختل کردن قسمت‌های خدماتی و رفاهی مسجد جامع شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان در خصوص وضعیت دوربین‌های مدار بسته مسجد جامع و به طور کلی ابنیه‌های تاریخی شهرستان، گفت: دوربین‌های مداربسته این‌گونه اماکن خریداری شده است، ولی پیمانکاری که باید برای نصب دوربین‌ها اقدام کند به دلیل موضوعات اقتصادی بهانه جویی می‌کند و هنوز نتوانستیم دوربین‌ها را نصب کنیم.

مشهدی با بیان اینکه موضوع امنیت در بناهای تاریخی شهرستان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دوربین مدار بسته در چند بنای شاخص شهرستان از جمله کاخ سرهنگ آباد، موزه مردم‌شناسی و ... نصب شده است، ولی چون مالکیت مساجد با اداره اوقاف است هنوز نتوانستیم مکان‌های مذهبی را به این سیستم مجهز کنیم. مسجد جامع اردستان یکی از حساس‌ترین بناهای تاریخی شهرستان اردستان است که نیازمند تجهیزات امنیتی است.

وی با بیان اینکه تعداد بناهای تاریخی در شهرستان بسیار زیاد است و متأسفانه اعتبارات در این خصوص محدود است، افزود: امیدواریم همان‌گونه که ادارات مختلف مانند اوقاف اقدام به مرمت و بازسازی یک بقعه زیارتی می‌کنند در خصوص حفظ و امنیت مساجد با ارزش هم اعتبار اختصاص دهند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ، تاریخ انتشار 27 شهریور 98، کد خبر: 98062713090،www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
0
امیدواریم همان‌گونه که ادارات مختلف مانند اوقاف اقدام به مرمت و بازسازی یک بقعه زیارتی می‌کنند در خصوص حفظ و امنیت مساجد با ارزش هم اعتبار اختصاص دهند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
0
0
واقعا چی می خوان از جون آثار تاریخی دیگه همه چیمون و غارت کردن رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین