پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۱۱۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶
جزیره هرمز به فاصله ۳۰ دقیقه با قایق، به‌دور از هیاهوی مرکز استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره در دهانه تنگه هرمز واقع شده و از آن به عنوان یک گنبد نمکی با رنگ‌های مختلف یاد می‌شود.
شعارسال: «هُرمُز» یکی از جزایر استان هرمزگان در جنوب ایران با مساحت ۴۲ کیلومترمربع است که در ۸ کیلومتری بندرعباس واقع شده است. جزیره هرمز به فاصله ۳۰ دقیقه با قایق، به‌دور از هیاهوی مرکز استان هرمزگان قرار دارد. این جزیره در دهانه تنگه هرمز واقع شده و از آن به عنوان یک گنبد نمکی با رنگ‌های مختلف یاد می‌شود.

این جزیره به دلیل وجود کانی‌ها (سنگ‌های معدنی) و سنگ‌های زیبا، لقب موزه زمین‌شناسی و بهشت زمین‌شناسان را گرفته است. جمعیت شهر هرمز طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن برابر با 5891 نفر بوده‌ است. با توجه به ورود گردشگران به این جزیره و استفاده از امکانات آن، هنوز هرمز به آن شهرتی که باعث تحول یک شهر با این قدمت تاریخی باشد، نرسیده است. وجود جاذبه‌های تاریخی مثل قلعه بزرگ هرمز، موزه، ساحل زیبا و کوه‌های بسیار زیبا که دور تا دور شهر را احاطه کردند، دلیلی بر ورود گردشگران داخلی و خارجی در همه فصول سال است ولی با این همه سیل هجوم گردشگر، هنوز جزیره هرمز و شهر هرمز دچار این فقر ظاهری است.









سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:27شهریور1398 ، کدخبر: 98062713281: www.isna.ir



اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین