پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۸۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: دو هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی شرق هرمزگان آسیب دیده اند که اکثر آن ها قابلیت سکونت ندارند.

شعار سال: رضا مدرس در تشریح وضعیت مناطق سیل زده شرق هرمزگان اظهارداشت: فعالیت سامانه  بارشی در استان هرمزگان از روز پنجشنبه گذشته شروع و تا یکشنبه ادامه داشت.

وی افزود: بیشترین میزان  بارندگی در شهرستان قشم و بندرعباس ثبت شده است و بعد از آن ها نیمه شرقی استان هرمزگان بارش های بالایی داشته اند.

مدرس بیان کرد: حجم بالای  بارندگی ها در شرق هرمزگان موجب بروز سیلاب شده و روستاهای منطقه تحت تاثیر قرار داد چنانچه بسیاری از خانه های روستائیان به شدت دچار آبگرفتگی شد و آسیب های فراوانی به زندگی مردم وارد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد:از ساعات اولیه سیلاب  عملیات امداد و نجات و بازگشایی راه دسترسی روستاهایی که در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند آغاز شد.

 وی تاکید کرد: هشت نقطه در مناطق سیل زده استان به طور کامل مسدود شده بود که در حال حاضر با احداث مسیر تردد موقت بازگشایی شده‌اند.

مدرس خاطر نشان کرد: در مناطقی که نیاز بود امداد هوایی با بالگرد هم در دستور کار قرار گرفت و امداد رسانی با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و هلال احمر در منطقه جاسک و مناطق سیلابی بشاگرد همچنان هم در حال انجام است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: امداد رسانی هوایی در قالب رساندن اقلام مورد نیاز شرایط موجود و آذوقه به ویژه آب بوده است، همچنین تجهیزات مورد نیاز تعمیر زیر ساخت ها در مناطق صعب العبور نیز از طریق هوایی و توسط بالگردها به منطقه ارسال شده است.

وی عنوان کرد: پس از اتمام عملیات امداد نجات، بحث بازسازی منازل مسکونی مردم آغاز خواهد شد که باید گفت حجم خسارات به زیر ساخت‌ها و خانه‌های اهالی منطقه سیل زده شرق استان بسیار بالا است و توجه ویژه در بحث اختصاص بودجه و اعتبارات را می طلبد.

مدرس تاکید کرد: از 2 هزار و 300 واحد مسکونی آسیب دیده روستایی در مناطق سیل زده شرق استان، حداقل 450 واحد مسکونی آسیب جدی دیده اند هر چند اکثر خانه های منطقه قابلیت اسکان را ندارند.

معاون استاندار هرمزگان ابراز داشت: باید روستاهایی که در مسیر سیلاب و مسیل رودخانه قرار دارند جابه جا و به مکان بهتری منتقل شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان هرمزگان از قبل هماهنگی های لازم جهت تخلیه روستاهای در مسیر سیلاب انجام شده بود و به همین دلیل در شرق هرمزگان با خسارت های جانی روبرو نبودیم.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای حضور گروه های جهادی درمنطقه مهیا شده است تاکید کرد: در حال حاضر پنج کمپ اسکان اضطراری در منطقه دائر و کمپ دیگری نیز در منطقه گابریک در حال ایجاد است و در این مورد نیز در منطقه مشکلی وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 دی  98، کد مطلب: 2182174: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
0
0
در مناطقی که نیاز بود امداد هوایی با بالگرد هم در دستور کار قرار گرفت و امداد رسانی با همکاری نیروی دریایی ارتش و سپاه و هلال احمر در منطقه جاسک و مناطق سیلابی بشاگرد همچنان هم در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین