پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۹۵۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
عباس رضایی روز سه شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: رسیدن به قله‌های معرفت و کمال و کرامت انسانی هدف دانشجویان است و از این رو مسیر شما عرصه فرهنگ و دانایی و رسالت شما از جنس کار پیامبران است.

شعارسال: استاندار اصفهان گفت: کسب علم و دانش مهمترین راه برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و توسعه و کمال در جامعه است.

عباس رضایی روز سه شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: رسیدن به قله‌های معرفت و کمال و کرامت انسانی هدف دانشجویان است و از این رو مسیر شما عرصه فرهنگ و دانایی و رسالت شما از جنس کار پیامبران است.

وی کسب دانش و آگاهی روزافزون را از ویژگی‌های انسان حق طلب توصیف کرد و گفت: به میزان استعداد علمی و دانایی و توانایی که خداوند به انسان عطا کرده، مسئولیت بیشتری بر عهده او خواهد داشت.

استاندار اصفهان اظهار داشت:کسب علم و دانش و عقل ۲ عامل مهم کرامت انسان است و دانش اکتسابی موجب برتری می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین روش شناخت انسان، معرفت به انسان، از دیدگاه خالق بشر است چرا که خالق هر محصولی نوع محصول خودش را بهتر از دیگران تشخیص می‌دهد.

رضایی با اشاره به این که قرآن پژوهان، کرامت انسان را به ۲ دسته تکوینی و تشریعی تقسیم می کنند، بیان کرد:کرامت ذاتی شامل حق حیات، سلامت، امنیت، آزادی، مالکیت، پیشرفت، دین و دفاع است، اما کرامت اکتسابی جدای از کرامت ذاتی نیست، بلکه دنباله خودخواسته کرامت وجودی است.

وی با بیان اینکه کرامت اکتسابی حرکتی از خود در خود اما به سوی خداست، اضافه کرد: کسب علم، عقل، اسلام، عمل صالح، تقوا و روش‌هایی چون خدمت به همنوع و دانش پژوهی را از جمله راه‌های به دست آوردن کرامت اکتسابی است و این نوع کرامت باعث تفاوت بین انسان‌ها می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تعقل به عنوان استعداد ذاتی انسانی، گفت: لازم است علم در اختیار تعقل باشد تا مسئولیت پذیری را تعریف کند و بدون علم، تعقل امکان‌پذیر نیست.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این دانشگاه مختصات و مشخصاتی دارد که برای افراد هوشمند و کوشا یک فرصت و برای راحت طلبان یک تهدید جانکاه به شمارمی‌رود.

سید مهدی ابطحی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش مقالات علمی پژوهشی در زمره برترین‌های کشور است و در تعاملات بین المللی با مؤسسات پژوهشی رتبه یک کشور را دارد.

وی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه فناوری و نوآوری، بیان کرد: ایجاد بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان توسط استادان این دانشگاه، پایه گذاری شهرک علمی و تحقیقاتی، پیشتازی در حوزه حل مسائل صنعت و جایگاه برتر کشور در حوزه مسائل کشاورزی، بخشی از دلایل مرجعیت علمی این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان بابیان این که این دانشگاه از استادان برجسته و کوشا و متوقع برخوردار است، بیان کرد: آن‌ها توقع دارند که شما نیز کار علمی خوب انجام دهید.

ابطحی ساختار علمی دانشگاه صنعتی اصفهان را متأثر از ساختارهای آکادمیک موفق دنیا دانست و بیان کرد: جغرافیای شهرواره این دانشگاه یک فضای ویژه و تعریف شده ای دارد و برای کسانی که به دنبال رشد و پویایی هستند بسیار مناسب است.

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه صنعتی اصفهان روز سه شنبه دوم مهرماه، با حضور استاندار، معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استاندار، اعضای هیئت رئیسه و هیات علمی و ودانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه در تالار شیخ بهایی برگزار شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی دارد و به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور مطرح است.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار2 مهر 98 ، کد خبر :83488856 ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین