پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: تعدادی از دانش‌آموزان کردستانی به‌دلیل ازدواج و مخالفت والدین از تحصیل بازمانده‌اند.

شعار سال: رشید قربانی ظهر امروز در کنفرانس تخصصی حقوق کودک که در سالن جلسات اداره بهزیستی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادی وظیفه جذب، نگهداشت، احصاء تحصیلی و فراهم کردن بسترهای آموزشی برای دانش‌آموزان را برعهده دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش رده‌های تحصیلی کودکان در قالب قوانین حقوقی از پیش دبستانی تا دیپلم را پوشش می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در حوزه پیش‌دبستانی آموزش اجباری نیست و ما وظیفه نداریم که کودکان را تحت پوشش قرار دهیم، تصریح کرد: در استان‌هایی همچون کردستان که دو زبانه هستند تلاش می‌شود پوشش پیش دبستانی در استان با جدیت در پیش گرفته شود تا کودکان پس از ورود به مدرسه دچار افت تحصیلی و ترک تحصیل نشوند.

هزینه‌های مراکز پیش‌دبستانی کردستان از مردم تأمین می‌شود!

وی با اعلام اینکه 90 درصد کودکان پیش دبستانی استان تحت پوشش پیش‌دبستانی هستند، ادامه داد: بخشی از این هزینه‌ها از منابع غیردولتی و مردمی تأمین می‌شود و خوشبختانه امسال با حمایت استاندار و سایر دستگاه های اجرایی توانسته ایم 26 درصد رشد داشته و در این زمینه استان اول کشور هستیم.

قربانی با ذکر اینکه در دوره ابتدایی کردستان 158 هزار دانش‌آموز داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: از این تعداد 527 نفرشان به مدرسه مراجعه نکرده‌اند اما پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه حدود 247 نفر از 527 نفر جذب نشده‌اند، خوشبختانه 99.7 درصد از واجدین شرایط در مقطع دبستان پوشش داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه 62 نفر از این کودکان دارای بیماری صعب‌العلاج هستند، اذعان کرد: تعدادی نیز به‌دلیل ازدواج و مخالفت والدین از تحصیل بازمانده‌اند.

وی با اذعان به اینکه در دوره متوسط اول با 93.5 درصد پوشش به میانگین کشوری نزدیک هستیم، گفت: در این حوزه پوشش دختران نسبت به آمار کشور کمتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام اینکه در مقطع متوسطه دوم نیز، آمار پسران با کشور هم سطح است، افزود: در مقطع دوم متوسطه جذب دختران با 9 دهم درصد با میانگین کشوری فاصله داریم.

قربانی خاطرنشان کرد: برخی موارد همچون «عدم الزام دانش‌آموزان به انجام تکالیف زیاد، عدم برخورد فیزیکی با کودکان و عدم انجام رفتارهای نامناسب با کودکان» می‌تواند به ماندگاری کودکان در مدارس کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 8 مهر 98، کد مطلب: 2108148: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین