پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
سید حسین ذوالانوار گفت: به نظر می‌رسد بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از سوء‌مدیریت‌ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است.
شعارسال : سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مواردی که همواره طی دو سال اخیر از مسئولان دولتی بر آن تاکید داشته اند، کمبود منابع مالی جهت انجام طرح ها و پروژه های عمرانی به سبب تحریم ها بوده است این در حالی است که به نظر می رسد بخش اعظمی از مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت ها و عدم توجه به اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه با اشاره به هزینه های غیر ضروری سازمان های دولتی و شبه دولتی گفت: یکی از مصادیق بسیار مهم مدیریت صحیح منابع مالی و تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش هزینه های غیر ضروری و پرهیز از ریخت و پاش و جلوگیری از برگزاری همایش های بی مورد است.

وی در ادامه افزود: اخیرا مطلع شدیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همایشی را در یکی از گران ترین هتل های شهر شیراز برگزار کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برگزاری این همایش با مخارج بسیار زیاد در یکی از گرانترین هتل های شهر شیراز در حالی است که این سازمان در شیراز، خود دارای هتل و مراکز متعدد اقامتی و تفریحی است و به عنوان مثال هتل هما تنها یکی از زیر مجموعه های این سازمان در شیراز محسوب می شود.
ذوالانوار در ادامه با انتقاد از مسئولان برگزاری این همایش گفت: در صورتی که این قبیل همایش ها در زیر مجموعه های این قبیل سازمان ها برگزار شود مسلما هزینه آن تا حد بسیاری به خود سازمان باز خواهد گشت و ضمن صرفه جویی در هزینه، از ریخت و پاش های بی مورد نیز جلوگیری خواهد شد.
نماینده مردم شیراز همچنین به هزینه های بسیار این قبیل همایش ها اشاره کرد و افزود: فارغ از اینکه برگزاری این قبیل همایش ها تا چه میزان ضروری و راهگشاست و آیا این امکان وجود ندارد که آن را با ویدئو کنفرانس برگزار کرد، این سوال مطرح است که چرا باید این همایش ها را در گرانترین مکان ها و با بیشترین هزینه ها برگزار کرد؟

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه بر اساس بررسی هایی که صورت گرفته، مطلع شدیم که برگزاری چنین همایش های پرخرجی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال متداول شدن است و این اتفاق در حالی رخ می دهد که این سازمان در مواقعی، به دلیل مشکلات مالی در پرداخت مستمری و حقوق بازنشستگان خود دچار مشکل کمبود اعتبار و نقدینگی می شود.

ذوالانوار در انتها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مخاطب قرار داد و افزود: از وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی جناب آقای ربیعی که خود را ملزم به پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی می دانند و دیگر نهادها و ارگان های دولتی تقاضا می کنیم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای اقتصاد مقاومتی و لزوم صرفه جویی در هزینه ها، از برگزاری مجدد چنین همایش هایی خودداری نمایند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت حافظ نیوز، تاریخ انتشار چهارشنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 11678 |: www.hafeznews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین