پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰
امسال شاهد افزایش تردد زوار در مرز مهران هستیم، چراکه حذف روادید سبب شده عاشقان و دلدادگان حسینی مرز مهران را برای رفتن به کربلا انتخاب کنند.

شعارسال: امسال بر خلاف سال های گذشته شاهد افزیش تردد زوار در مرز مهران هستیم چرا که حذف روادید سبب شده عاشقان ودلدادگان حسینی مرز مهران را برای رفتن به کربلا انتخاب کنند.

بسیاری از زائران با خودروهای شخصی از مسیرهای مختلف و جاده های مواصلاتی استان ایلام در حال تردد هستند تا خود را به مرز مهران برسانند.

اصلاح و حذف نقاط حادثه خیز ، تعریض مسیر ایلام به مهران از جمله اقدامات بسیار مهمی است که انجام یا در حال انجام است.

هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد اما اقدامات انجام شده نسبت به سالهای گذشته قابل قبول است، اما مسیر دیگر دسترسی زائران به مرز مهران جاده کم عرض اندیمشک به دهلران و دهلران به مهران است که نیازمند توجه مسئولان و استقرار پلیس و نیروهای امدادی در این مسیر است.

استقرار اکیپ های پلیس و تعداد پایگاه های امداد و نجات با توجه به حجم بالای تردد در روزهای آینده از ضروریاتی است که با مسئولان چاره اندیشی کنند.

آنچه که نیازمند توجه مسئولان ستاد اربعین استان ایلام باید باشد جلوگیری از ورود خودروهای شخصی در سطح خیابان های اصلی شهر مهران است چرا که بسیاری از زائران بدون توجه به خیابان های کم عرض مهران با پارک کردن خودرو های خود سبب ایجاد ترافیک و بروز مشکلاتی برای شهروندان مهرانی شده اند.

لزوم ساماندهی خودروها در شهر مهران

باید مسئولان به خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی قبل از اذحام جمعیت برای جابجایی و جلوگیری از پارک کردن خودروها چاره اندیشی کنند.

استقرار گیت ها و لایه های انتظامی و امنیتی در پل زائر سبب شده تا خودروهای پلاک عمومی به راحتی تردد کنند که نشان از برنامه ریزی مناسب مسئولان برای جلوگیری از ورود خودورهای شخصی زائران دارد.

با توجه به مسیر ۱۲کیلومتری پل زائرتا پایانه مرزی لزوم استقرار تانکرهای آب آشامیدنی سالم و یا توزیع آب معدنی با توجه گرمای هوا از جمله موارد بسیار مهی است که باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

تسریع و سرعت بخشیدن و تکمیل سایبان های پایانه بزرگ برکت و تکمیل زیر گذر، کنار گذر غربی مهران برای ساماندهی اتوبوس باتوجه به افزیش تردد زائران از جمله مواردی است که باید مسئولان ستاد اربعین به آن توجه جدی داشته باشند.

دایر کردن مواکب در قالب مجتمع در مسیر پایانه بر خلاف سال های گذشته که به صورت پراکنده برپا شده بود، نشان از تلاش و برنامه ریزی مسئولان ستاد اربعین استان دارد.

آب پاشی حاشیه این مواکب به خاطر وجود گرد و خاک ناشی از تردد زائران به خاطر مسائل بهداشتی و سلامت از موضوعات بسیار مهمی است که باید مسئولان به آن توجه جدی شود.

لزوم ارائه خدمات بیشتر در پایانه مرزی مهران

باتوجه به حجم بالای اتوبوس های درون شهری و برون شهری و تریلرهای حامل اجناس صادارتی و ارسال مواکب به کشور عراق در مسیر پایانه مرزی مهران، روان سازی ترافیک مسیر و ایجاد خط اضطراری برای خودروهای امدادی با توجه به پیاده روی زائران در مسیر برای حوادث احتمالی باید در دستور کار مسئولان باشد.

از آنجایی که هنوز مواکب به صورت رسمی شروع به خدمات دهی به زائران را در دستور کار خود ندارند، استقرار بوفه مواد خوراکی در پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات به زائران یکی از ضروریاتی است که باید در دستور کار مسئولان باشد چرا که نبود آب شرب کافی و بوفه مواد خوراکی در پایانه مرزی سبب شده که زائران بخصوص کودکان با مشکلات مواجه شوند.

باتوجه به اینکه مرز مهران انتخاب اول زائران برای رفتن به کربلا معلی است، تخصیص اعتبار لازم برای توسعه پایانه مرزی ، نوسازی وافزایش سیستم های خنک کننده این پایانه باید دستور کار مسئولان سازمان راهداری وحمل نقل جاده ای کشور قرار بگیرد چرا که برای سال های آتی باتوجه به گرمی هوا در منطقه مشکلات عدیده ای برای زائران به وجود خواهد آمد.

نظارت بر کرایه ها

ایجاد سایبان در گیت های ورودی وخروجی نقطه صفر مرزی سبب شده برخلاف سالهای گذشته زائران با مشکلات مواجه نشوند و به راحتی مسیر داخل پایانه تا نقطه صفر مرزی با آرامش خاطر تردد کنند، همچنین نصب آب پاش های خنک کننده باعث شده زائران در این مسیر احساس خنکی کنند.

باتوجه به حجم بالای جابجایی زائرین توسط خودروهای عمومی و شخصی مسیر پایانه مرزی تا پل زائر می طلبد مسئولان نظارت کافی بر کرایه های برای جلوگیری از تخلفات احتمالی داشته باشند.

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید در دستور کار مسئولان استانی بخصوص دادستان و نهادهای نظارتی و امنیتی قرار گیرد برخورد با پدیده مسافر فروشی در پایانه مرزی مهران است چرا که خرید فروش مسافر هنوز مشاهده می شود.

امنیت و آسایش سفر زائران به کربلا از مرز مهران نشان از تلاش شبانه روزی همه نیروهای نظامی، انتظامی وامنیتی استان است.

تمهیدات ترافیکی پلیس برای تسهیل در تردد زائران در شهر مهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام ازتمهیدات ترافیکی پلیس برای تسهیل در تردد زائران در شهر مهران خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی اظهار داشت: باتوجه به شروع سفرزائران و افزایش حجم تردد درمعابر درونشهری مهران برای مدیریت بهتر ترافیک و سهولت در آمد و شد تمهیدات ویژه ترافیکی اتخاذ شده است.

وی گفت: براین اساس شهر مهران به ۴بلوک تقسیم و برای هربلوک نیروی انسانی به همراه خودرو و تجهیزات لازم پیش بینی شده است.

وی بابیان اینکه هم اکنون ترافیک در مهران روان است، افزود: کارکنان راهور به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی وکمک به زائران اباعبدالله (ع) می باشند.

سرهنگ کهزادی از زائران خواست ازپارک وسایل نقلیه خوددر حاشیه معابر عمومی شهرمهران قویا خودداری کنند.

استقبال بی سابقه از مرز مهران

استاندار ایلام نیز، از اربعین به عنوان آبروی نظام و افتخاری برای ایلام و مرز مهران یاد کرد و گفت: اربعین امروز به یک حرکت سیاسی، دینی و انقلابی مبدل شده است و می طلبد همه با هم و دست در دست هم نقش و مسئولیت خطیر خود را در این هماورد عظیم به نمایش گذاریم.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: اربعین هر سال موضوعات خاص خود را دارد و امسال به جهت حذف ویزا تراکم جمعیت یک مسئله مهم است که بایست آمادگی و تدابیر لازم برای آن داشته باشیم.

وی افزود: امسال اگرچه پیش بینی ستاد اربعین از حضور ۳ میلیون نفر روایت می کند و از این میزان سهم مهران را حدود ۶۰ درصد اعلام کرده است، اما آمارها در این چند روز نشان داد که استقبال از مرز مهران بیش از آن چیزی هست که پیش بینی شده است.

استاندار ایلام با پیش بینی تردد بیش از ۴ میلیون نفر از مرز مهران در اربعین امسال، گفت: در ارتباط با موکب در شهرها، درخواست امام جمعه محترم ایلام مبنی بر ایجاد برخی موکب ها در شهرها با حفظ مسائل امنیتی و ترافیکی انجام شود.

موکب ها بصورت مجتمع دایر شوند

وی از ساماندهی موکب ها در جهت رفاه و آسایش زوار و صرفه جویی در هزینه ها خبر داد و گفت: یکی از مشکلاتی که در سالهای گذشته داشتیم هدر رفت غذا بود اما امسال برای رفع این مورد که منجر به اسراف می شد آماده ایم موکب ها را بصورت مجتمع ای برگزار کرده ایم.

وی افزود: وقتی موکب ها بصورت مجتمع دایر شوند هم در مصرف غذا صرفه جویی می شود و هم در خدمت رسانی به زوار ساماندهی بهتری ایجاد می شود.

رئیس ستاد اربعین استان در ادامه از برپایی موکب ها در طول مسیرهای اربعین گفت و اضافه کرد: امسال با استفاده از سیستم مانیتورینگ کیلومتر ها آن طرف تر در استان های دیگر مسیرهای اربعین منتهی به ایلام پایش می شوند تا به تناسب بار ترافیکی برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 14مهر1398 ، کدخبر: 4738043: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین