پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیک است در همین حال فعالیت های مختلفی در سطح استان ایلام برای استقبال از زوار اندیشیده شده، از جمله اینکه ظرفیت پارکینگ های مهران افزایش یافته است.هرچه به اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیکتر می شویم اجرای فعالیت های مختلف برای خدمات دهی به زوار سرعت بیشتری می گیرد.هم اکنون رفت و آمد مسئولان ارشد کشوری به استان ایلام و مهران افزایش یافته است، هفته گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس پلیس راه، رئیس عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی و چند مقام دیگر در سفرهایی جداگانه به استان آخرین تحولات استان برای اربعین را بررسی کردند.

شعار سال: شهرستان مرزی مهران که در روزگاری نچندان دور سجدگاه شهیدان این دیار بود از برکت خون شهدا امروز به قدمگاه زائران حسینی تبدیل شده است.

هرچه به اربعین سرور و سالار شهیدان نزدیکتر می شویم اجرای فعالیت های مختلف برای خدمات دهی به زوار سرعت بیشتری می گیرد.

هم اکنون رفت و آمد مسئولان ارشد کشوری به استان ایلام و مهران افزایش یافته است، هفته گذشته فرمانده کل سپاه پاسداران، رئیس پلیس راه، رئیس عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی و چند مقام دیگر در سفرهایی جداگانه به استان آخرین تحولات استان برای اربعین را بررسی کردند.

استان ایلام و مرز مهران اصلی ترین مرز برای تردد زوار اربعین در کشور است و در سال های گذشته ۶۰ درصد زوار از این مرز تردد داشته اند، طبق اعلام مسئولان ارشد استان، امسال باید برای تردد بیش از چهار میلیون زائر در ایام اربعین برنامه ریزی و آمادگی وجود داشته باشد.

طبق گفته مسئولان استان باید پروژه های تعهد شده برای اربعین امسال از جمله کنارگذر غربی، زیرگذر جاده پایانه مرزی و مسیرهای دسترسی به پایانه برکت و ... تا دهم مهر ماه تکمیل شوند.

از روز دهم مهر به لحاظ تراکم جمعیت و تردد زوار از مرز مهران تمام فعالیتهای عمرانی در مهران پایان می یابد و کارگاه ها تعطیل می شوند.

افزایش ظرفیت پارکینگ ها

استاندار ایلام در ارتباط با وضعیت پارکینگ های مهران برای اربعین گفت: سال گذشته ۱۱۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در شهرستان مهران پارک کردند و امسال پیش بینی بیشتری داریم و به این دلیل زیرساخت های بیشتری برای پارکینگ آماده کرده ایم.

قاسم سلیمانی دشتکی عنوان کرد: از مردم و بخش خصوصی هم خواسته ایم در پارکینگ ماشین ها پای کار بیایند و این هم یک ظرفیت خوب در منطقه است.

وی افزود: امسال ظرفیت پارکینگ ها را بالای ۱۷۰ هزار خودرو قرار داده ایم.

وی تصریح کرد: اربعین هرسال مشکل خاص خود را دارد، امسال با توجه به حذف ویزا بحث تراکم جمعیت است که برای آن تمهیدات لازم درنظر گرفته شده است.

توصیه پلیس به موکب داران برای رفع گره های ترافیکی

رئیس پلیس راه استان نیز گفت: پیاده روی اربعین یک حرکت اجتماعی و راهپیمایی جهانی است و ما با این حرکت دنبال زنده نگه داشتن اهداف امام حسین(ع)هستیم.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: با توجه به تجربیات سال های گذشته و به منظور خدمات رسانی هرچه بهتر به زائران حسینی(ع)،مسئولان موکب ها بویژه موکب سه راهی کارزان واقع در محور سرابله با توجه به وضعیت هندسی آن باید نکات ذیل را در حین استقرار موکب ها در سال جاری به منظور پیشگیری از حوادث و گره های ترافیکی مدنظر قرار دهند.

متولی موکب ها قبل از برپایی موکب ها باید هماهنگی لازم را با عوامل انتظامی و پلیس راه استان به منظور جانمایی محل موکب ها به منظور جلوگیری از گره های ترافیکی داشته باشندوی افزود: متولی موکب ها قبل از برپایی موکب ها باید هماهنگی لازم را با عوامل انتظامی و پلیس راه استان به منظور جانمایی محل موکب ها به منظور جلوگیری از گره های ترافیکی داشته باشند.

همتی زاده بیان داشت: رعایت نکات ایمنی در خصوص اطلاع رسانی از فاصله ۸۰۰متری،۶۰۰ متری،۴۰۰ متری،۲۰۰ متری و ۱۰۰ متری قبل از موکب به منظور پیشگیری از انسداد مسیرها و وقوع تصادفات بخصوص تصادفات برخورد با عابرین پیاده توسط موکب داران انجام شود.

وی افزود: متولی موکب ها با مسئولان ترافیکی به منظور تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و متوقف نمودن فعالیت موکب ها در مواقع لزوم و اضطراری ارتباط داشته باشد.

وی افزود: مدیریت سرعت قبل از موکب ها با نصب تابلوهای هشداری از فاصله ۸۰۰ متری،۶۰۰ متری،۴۰۰ متری،۲۰۰ متری و ۱۰۰ متری نیز باید انجام شود.

رئیس پلیس راه ایلام تصریح کرد: نیروهای انتظام بخش متولی موکب در راستای جلوگیری از پارک کردن وسایل نقلیه در سطح راهها حضور خواهند یافت.

نصب دستگاه‌های بسته بندی آب شرب در محل قرارگاه اربعین در مرز مهران

افشی مظاهری مدیرعامل شرکت آبفای ایلام ضمن بیان اینکه هیچ مشکلی برای آب آشامیدنی در مرز مهران وجود ندارد، گفت: دستگاه‌های بسته بندی آب شرب در محل قرارگاه اربعین در مرز مهران نصب و راه‌اندازی شده است.

بهزیستی ایلام زائران گمشده در مرز مهران را ساماندهی می کند

به گفته مدیر کل بهزیستی ایلام, مسئولیت ساماندهی زائران گمشده در ایام اربعین امسال با عنوان «ستاد گمشدگان» از سوی ستاد اربعین استان به این اداره کل واگذار شده است.

زهرا همتی، استقرار تیم توانبخشی در مرز مهران برای خدمات دهی به زائران سالمند و معلول، برپایی غرفه دستاوردهای مددجویان از قبیل صنایع دستی و ...در نمایشگاه اربعین و ارائه خدمات اسکان به کارکنان و جامعه هدف در حد توان و امکانات را از دیگر برنامه های این اداره کل در ایام اربعین امسال برشمرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر ، تاریخ انتشار 6 مهر 98، کد خبر: 4730428، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین