پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۲۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
یوسف مرادی گفت: در برخی مناطق درختی که 1000 سال عمر کرده است را به عنوان یک میراث درنظر می گیرند و ما بیش از 1000 درخت که بین 500 تا 1500 سال عمر دارند به بهانه جاده سازی قطع می کنیم در حالی که هیچ کشته ای در یک دهه اخیر نداشته است.

شعار سال:یوسف مرادی گفت: در برخی مناطق درختی که 1000 سال عمر کرده است را به عنوان یک میراث درنظر می گیرند و ما بیش از 1000 درخت که بین 500 تا 1500 سال عمر دارند به بهانه جاده سازی قطع می کنیم در حالی که هیچ کشته ای در یک دهه اخیر نداشته است.

 بخشی از برنامه صبحگاهی " یه روز تازه " از شبکه پنج سیما به ماجرای قطع درختان بلوط اختصاص پیدا کرد.

در این برنامه یوسف مرادی از فعالین سیاسی-اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد به تشریح ماجرای قطع درختان بلوط در مسیر یاسوج- سیسخت پرداخت.

مرادی در بخشی از این برنامه گفت: بلوط هایی در سال 73 در پارک جنگلی یاسوج کاشته شده است که اندازه آن ها حدود 10 سانتی متر است یعنی بعد از 24 سال فقط 10 ساتنی متر رشد کرده است و امروز درخ تهایی قطع می شوند که حداقل 300 الی 400 سال عمر دارند.

وی افزود: در برخی مناطق درختی که 1000 سال عمر کرده است را به عنوان یک میراث درنظر می گیرند و ما بیش از 1000 درخت که بین 500 تا 1500 سال عمر دارند به بهانه جاده سازی قطع می کنیم در حالی که هیچ کشته ای در یک دهه اخیر نداشته است.

مرادی در ادامه گفت: آمارهایی که وجود دارد نشان می دهد در یک دهه گذشته این جاده در محدوده مورد نظر حتی یک قربانی نگرفته است و حالا 1500 درخت کشته داده است این در حالی است که هر 3 کیلومتر جاده یاسوج-اصفهان یک کشته داده است و جاده یاسوج-بابامیدان و گچساران-بابامیدان که جزو جاده های پرخطر کشور است را رها کرده ایم و به این جاده پرداخته ایم.

وی افزود: در دیداری که فعالان محیط زیست با رئیس قوه قضائیه داشتند، از آقای رئیسی درخواست کردم به طور مستقیم در مساله قطع درختان دنا ورود کند و از حقوق عامه مردم دفاع کند چرا که امید ویژه ای بعد از حضور وی در مسائل مربوط به حوزه محیط زیست به وجود امده است.

مرادی ضمن اشاره به این که مردم سی سخت حق دارند دارای امتیازات ویژه باشند از جمله این که تسهیلات ویژه گردشگری به آن بدهد از مجلس خواست برای قانون گذاری خاص برای ساکنین ذخیره گاه های ثبت شده در سازمان ملل دعوت کرد.

مرادی همچنین در این برنامه به موضوعات مهم و سوالات اساسی پرداخت از جمله این که: هدف اصلی از جاده یاسوج به سیسخت چیست؟ قتل عام بلوط ها چرا مهم است؟ چرا جاده یاسوج-سیسخت در مخالفت با قانون است؟ تفاوت نگاه ما به محیط زیست چه تفاوتی با مکاتب سوسیالیستی و لیبرالیستی دارد؟چرا جاده کنونی یاسوج-سیسخت را از جمله جاده های حادثه خیز نمی دانیم؟

شعار سال،با اندکی تلخیص  و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،تاریخ انتشار:9مهر1398،کد  خبر:137947،sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
0
0
دیگه کی تو این دوره زمونه به میراث هزار و چندساله مون ارزش میذاره؟ همه به دنبال درآمدن یه منبع مالی و سود خودشونن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین