پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها پارک کودک این استان در شهر یاسوج، فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای بازی کودکان است و می طلبد با همکاری دیگر دستگاه های متولی امکانات لازم برای تجهیز این پارک فراهم شود.

شعارسال: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها پارک کودک این استان در شهر یاسوج، فاقد امکانات و تجهیزات لازم برای بازی کودکان است و می طلبد با همکاری دیگر دستگاه های متولی امکانات لازم برای تجهیز این پارک فراهم شود.

کبری اخلاقی نیا روز شنبه اظهار داشت: نبود فضای سبز و تجهیزات لازم برای بازی کودکان به وضوح در این پارک به چشم می خورد که در این خصوص سایر نهاد ها از جمله شهرداری شهر یاسوج می تواند یاری گر خوبی برای رفع مشکلات پارک کودکان باشد.

وی افزود: همچنین کهگیلویه و بویراحمد جزو آن دسته از استان هایی است که فاقد مجتمع فرهنگی و هنری بوده که می توان با راه اندازی بخش های مختلف از جمله سینما کودک، آمفی تئاتر، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه در این مکان اوقات فراغت قشر کودک و نوجوان را با برنامه های متنوع پر کرد.

اخلاقی نیا بیان کرد: ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان خواسته به حق شهروندان و هنرمندان این استان است و این کانون تمام تلاش خود را برای پیگیری راه اندازی این مکان به کار خواهد بست.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف کانون پرورش فکری سنین شش تا ۱۶ ساله است ، عنوان کرد: اسامی بیش از ۲۰ هزار کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری استان ثبت شده که از خدمات آموزشی و مهارتی مستمر بهره‌مند شدند اما در مجموع تاکنون ۴ هزار و ۸۰۰ عضو این کانون به طور دائم فعال بوده اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان استقبال دختران برای عضویت و بهره مندی از خدمات این کانون در استان بیشتر از پسران بوده اما تلاش شده با ایجاد برنامه های متنوع از جمله گیم نت، کافه کتاب و دیگر برنامه ها برای آن ها زمینه گرایش بیشتر پسران نیز فراهم شود.

وی ابراز داشت: تیم پیک امید متشکل از ستاد کانون پرورشی کشور و پنج استان دیگر برنامه های فرهنگی و هنری مختلفی را در دو روز گذشته در مناطق کم برخوردار کهگیلویه وبویراحمد اجرا کرد و ۴ هزار بسته فرهنگی میان کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد.

اخلاقی بیان کرد: کودکان و نوجوانان ساکن مناطق حاشیه‌ نشین و مناطق کم تر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد برای برخورداری از امداد فرهنگی( پیک امید) در اولویت هستند و تلاش برای تکمیل پروژه مرکز ثابت مرکز فرهنگی مادوان (حاشیه شهر) با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دستور کار است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی شهرهای استان از جمله چرام، قلعه رئیسی، دیشموک و سوق فاقد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و در برخی از این شهرها مثل سوق زمین مورد نیاز تامین شده است.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی خانوده ها در کهگیلویه وبویراحمد و پرهزینه بودن برخی فعالیت های فوق برنامه ای، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تنها مرکز دولتی است که کمترین هزینه را نسبت به اماکن خصوصی برای تعلیم و تربیت غیر مستقیم کودکان دارد.

اخلاقی عنوان کرد: جشنواره قصه گویی مرحله استانی نیز روزهای ۱۳ و ۱۴مهر ماه امسال به مدت ۲ روز در مرکز استان برگزار شد و پنج نفر از برگزیدگان این جشنواره به مرحله کشوری راه یافتند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ مرکز فرهنگی و هنری دارد که از این تعداد ۱۱ مورد ثابت، پنج مورد سیار، ۲ مورد پستی هستند و ۲ مرکز دیگر در آینده نزدیک افتتاح خواهند شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا  ،تاریخ انتشار: 20 مهر1398،کدخبر : 83514260،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
ایجاد یک مجتمع فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان خواسته به حق شهروندان و هنرمندان این استان است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین