پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
استاندار مرکزی گفت: فسخ قرارداد سهامدار قبلی هپکوی اراک به منزله بازگشت این واحد تولیدی و مادر تخصصی به مجموعه دولت نیست.

شعارسال: سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران استان مرکزی افزود: برداشت‌های نادرستی از موضوع واگذاری سهام هپکو اگذاری سهام هپکو و مطالب ناصیحی به ویژه در برخی از رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص منتشر شده است.

وی بیان کرد: نامه درخواست فسخ قرارداد سهامدار عمده هپکو با خصوصی‌سازی از سوی مدیریت ارشد استان پی گرفته شدتا این سهام به فرد یا گروه دارای اهلیت‌ واگذار شود و در این خصوص رئیس جمهوری دستوراتی را ارایه کردند.

استاندار مرکزی ادامه داد: با گذشت ۲۰ روز از ارسال نامه مذکور، فسخ قرارداد با سهامدار عمده هپکو انجام شد و پس از اجرای این مهم به صورت قانونی، حقوقی و خودکار سهام این شرکت به فروشنده آن که سازمان خصوصی‌سازی است برگشت داده شده است، اما این امر به معنی این نیست که سهام هپکو دولتی می‌شود و یا به دولت برمی‌گردد.

آقازاده اظهار داشت: این سهام به صورت موقت به سازمان خصوصی سازی که متولی سهم ۶۰ درصدی هپکو است برگشت داده شده و زمینه‌های مناسب و مطلوب برای واگذاری این سهم به افراد، گروه‌ها و شرکت‌هایی که صلاحیت واگذاری را دارند مهیا است و تحقق مراحل بعدی نیاز به یک فرصت زمان حدود چهار ماه دارد.

وی اظهارداشت: به لحاظ قانونی تا زمانیکه وضعیت سهامدار جدید مشخص شود متولی امور هپکو اراک سازمان خصوصی‌سازی است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ملی، شورای تامین استان مرکزی در تعیین سهامدار جدید شرکت هپکو نقش دارد و به‌طور قطع نظرات و پیشنهادات این استان اخذ می‌شود.

آقازاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: صحبت‌ها و رایزنی‌هایی در خصوص سهام آذرآب طی سه روز گذشته با بانک کشاورزی به‌عنوان سهامدار عمده این شرکت صورت گرفته و راهکارها وشرایط سهامدار جدید ارایه شد که در نتیجه آن چارچوب‌های مناسبی به دست آمده است.

وی تصریح کرد: شرایطی در خصوص سهام آذرآب پیشنهاد شده که به تایید شورای تامین استان مرکزی رسیده است و اگر هر فرد یا گروهی آن را اجرا کند، وضعیت این واحد تولیدی از زمانی‌که در اختیار دولت بوده، بهتر می‌شود.

استاندار مرکزی افزود: این موضوع نیز حداقل به ۲ ماه زمان فرصت دارد و پس از تایید بورس به‌صورت آگهی مزایده اعلام می‌شود.

آقازاده عنوان کرد: در خصوص شرکت واگن‌پارس اراک نیز موافقت شده این واحدمادرتخصصی ریلی به مپنا واگذار شود و مذاکراتی با نمایندگان سازمان گسترش صنایع کشور و مپنا در جریان است و آخرین اختلاف نظرها مربوط به قیمت بود که در این زمینه نیز با جدیت ورود شده و به‌زودی این واگذاری صورت می‌گیرد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سفارش‌های ماشین‌سازی اراک مطلوب است و مدیریت این واحد تجهیزات ساز مادر در تلاش برای اخذ سفارش‌ کار بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: اگر شرکت‌های آذرآب و ماشین سازی به خوبی مدیریت شوند مشکلی در خصوص سفارش و فروش محصولات نخواهند داشت.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 22مهر1398 ، کدخبر: 911536: www.borna.news


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین